پرواز با هلی‌کوپتر چقدر خرج دارد؟

مدیر کل مرکز امداد هوایی امداد و نجات هوایی هلال‌احمر به تشریح هزینه‌های نگهداری و پرواز هر بالگرد اشاره کرد و گفت: در جریان سیل اخیر و در نتیجه آسیب وارد شده به بالگردها از سوی مردم ۶ فروند هلی کوپتر زمین گیر شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدعلی خمیسی مدیر کل مرکز امداد هوایی امداد و نجات هوایی هلال‌احمر با اشاره به عملکرد مرکز امداد هوایی امداد و نجات هوایی هلال احمر، گفت: این مرکز بدون وقفه در تمامی حوادث و بحران‌ها در کنار مردم بوده و خدمت رسانی به آن‌ها را در اولویت خود می‌داند.


وی با بیان اینکه پرواز بالگرد و نگهداری از آن در کشور ما با توجه به تحریم‌های اعمال شده بسیار پر هزینه است، افزود: در همه جای دنیا برای انجام پروازهای امدادی صحت گزارش اعلام شده بررسی می‌شود در ایران نیز این رویه حاکم است، اما با توجه به اینکه جان انسان‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار بوده بسیاری از گزارش‌ها به اعزام بالگرد منجر می‌شود.

کاپیتان خمیسی با بیان اینکه مردم با توجه به هزینه‌های بسیار پروازی برای بالگردها باید نسبت به درخواست در این حوزه اقدام کنند، تصریح کرد: هر یک ساعت پرواز بالگرد و نگهداری آن هزینه ۴۰ میلیون تومانی به کشور تحمیل می‌کند از این رو در صورتی که امکان امداد رسانی زمینی وجود دارد مردم نباید درخواست امداد هوایی کنند.

هر یک ساعت پرواز بالگرد و نگهداری آن هزینه ۴۰ میلیون تومانی به کشور تحمیل می‌کند از این رو در صورتی که امکان امداد رسانی زمینی وجود دارد مردم نباید درخواست امداد هوایی کنند



وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی در خصوص شرایط درخواست بالگرد و امداد هوایی می‌تواند در کاهش درخواست‌های غیرضرور موثر باشد، گفت:مردم باید بدانند که اگر شرایط جوی نامساعد باشد بالگرد امکان حضور در منطقه را نخواهد داشت از این رو توقع بیجا می‌تواند منجر به سانحه برای تیم پروازی شود.

مدیرکل مرکز امداد هوایی امداد و نجات هوایی هلال‌احمر با بیان اینکه خلبان‌ها در امداد هوایی با توجه به گزارش‌های مردم از شرایط جوی به منطقه اعزام می‌شود، افزود: اگر شرایط هوایی نامساعد باشد بالگرد دچار سانحه شده و همچنین زمان طلایی نجات مصدومان نیز کاهش می‌یابد.

مردم مختصات منطقه برای درخواست بالگرد را یاد بگیرند


وی با تاکید بر اینکه یکی از ضرورت‌ها در اعزام بالگرد به مناطق مختلف کشور اطلاع کافی مردم از مختصات منطقه است، تصریح کرد: مردم باید شیوه ارتباط گرفتن با بالگرد را نیز آموزش ببینند.

مدیر کل مرکز امداد هوایی امداد و نجات هوایی هلال‌احمر با بیان اینکه برای هر بالگرد یک زمان متوسط پروازی مشخص در طول سال دارد، افزود: متوسط پرواز ۲۴ بالگرد جمعیت هلال احمر بر اساس نیازمندی‌ها نهایت ۲۰۰۰ پرواز در سال است، اما در شرایطی مانند سیل و زلزله این زمان بیشتر می‌شود.

ساعات زیاد پرواز عمر بالگرد را کاهش می دهد


وی ادامه داد: اگر در زلزله و سیل اخیر بالگردهای امدادی وجود نداشت تبعات حوادث غیر مترقبه بیش از این بود.

کاپیتان خمیسی با بیان اینکه بالگردهای هلال احمر در سیل اخیر در بازه زمانی یک ماهه ۱۳۰۰ ساعت پرواز امدادی داشته اند، گفت: این زمان عمر بالگرد را کاهش داده و بسیاری از قطعات آن را با مشکل مواجه کرده است.

بالگردهای هلال احمر در سیل اخیر در بازه زمانی یک ماهه ۱۳۰۰ ساعت پرواز امدادی داشته اند، این زمان عمر بالگرد را کاهش داده و بسیاری از قطعات آن را با مشکل مواجه کرده است



وی با تاکید بر اینکه در سیل اخیر ۶ فروند بالگرد هلال احمر با مشکل مواجه شده و به علت نبود قطعه یا آسیب‌های وارده زمین گیر شده اند، تصریح کرد: متاسفانه آسیب‌های وارده از سوی مردم در سیل اخیر به بالگردها در کنار ساعت‌های بسیار بالای پروازی هزینه‌های جبران ناپذیری را به کشور تحمیل کرده است.

کایپیتان خمیسی با بیان اینکه در سیل و زلزله اخیر برخی از افراد تیم‌های پروازی دچار آسیب‌های بسیاری شده اند، گفت: متاسفانه مردم به علت شرایط سختی که در آن به سر می‌بردند با پرتاب هر چیزی به سمت بالگرد و تیم پروازی آن‌ها را دچار آسیب کرده اند در حالی که این افراد در حال خدمت به آن‌ها بوده اند از این رو لازم است با فرهنگ سازی بیشتر از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

مدیر کل مرکز امداد هوایی امداد و نجات هوایی هلال‌احمر تاکید کرد: امید است دولت با تعامل با صلیب سرخ بتواند قطعات مورد نیاز بالگردهای زمین گیر شده را تامین کند.


میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1021720

وب گردی

وب گردی