یادواره 1200 شهید یگان های ویژه ناجا در تهران برگزار می شود

فرمانده یگان ویژه ناجا از برگزاری یادواره 1200 شهید یگان های ویژه ناجا در آبان ماه امسال در تهران خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، سردار حسن کرمی در دومین یادواره 54 شهید یگان ویژه استان فارس در جمع خانواده شهدا و مسئولان ارشد لشکری و کشوری گفت: جوانان پرورش یافته در مکتب امام خمینی(ره) رژیم طاغوت را شکست دادند، هشت سال جنگ تحمیلی را با سربلندی مدیریت و در ادامه با جهاد سازندگی در ساخت کشور مشارکت کردند.

وی با بیان اینکه امروزه عمق دفاعی ما از مرزهای جغرافیایی کشور فراتر رفته است گفت: انقلاب اسلامی به رغم فشارهای دشمنان با اتکا به راه شهدا و فرامین رهبری با اقتدار به پیش خواهد رفت.

فرمانده یگان های ویژه ناجا گفت: شهدا هم در دوره حیات و هم با شهادت شان به کشور خدمت کرده‌اند و اکنون وظیفه ما است که از این قشر، درس‌گرفته و در زندگی از آن بهره ببریم.

وی، فرهنگ شهادت را موجب عزت‌مندی کشور دانست و گفت: شرکت در جهاد، وصیت شهدا است و این جهاد صرفاً به جنگ خلاصه نمی‌شود بلکه جهاد اقتصادی، علمی و سازندگی را نیز در بر می‌گیرد.

سردار کرمی، استقامت را جزء دیگری از فرهنگ شهادت دانست و افزود: در حال حاضر باید در مقابل تحریم و زیاده خواهی آمریکا استقامت کرد و در مقابل دشمن شجاع و قاطع بود زیرا عقب نشینی در مقابل دشمن مساوی با زیان خواهد بود.

برگزاری یادواره 1200 شهید یگان های ویژه ناجا

این مقام ارشد انتظامی در حاشیه این یادواره در جمع خبرنگاران گفت: آبان ماه امسال یادواره 1200 شهید یگان ویژه کشور در تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نقش اثرگذار استان فارس در دوران دفاع مقدس، هدف از برگزاری یادواره شهدا را تجلیل از خانواده آنان، ترویج فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و انتقال هنرمندانه این ارزش‌های ناب به مخاطبان خصوصاً نسل جوان عنوان کرد و گفت: پس از یادواره شیراز که نخستین یادواره در نوع خود بود، یادواره اصلی شهدای یگان ویژه کشور در تهران برگزار می‌شود.

فرمانده یگان های ویژه ناجا تصریح کرد: این مراسم بنا به وظیفه به خانواده شهدا و خاطرات و آثار و سفارشات شهدا در قالب برنامه‌های فرهنگی برگزار و در اختیار جوانان قرار داده می‌شود.

سردار کرمی با بیان اینکه ریشه تشکیل یگان‌های ویژه به لشکر 28 روح‌الله در دفاع مقدس برمی‌گردد که در جنگ تحمیلی نقش بسزایی داشت، ادامه داد: یگان ویژه 1200 شهید گلگون‌کفن و بالغ‌ بر 10 هزار آزاده و جانباز تقدیم نظام کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021738

وب گردی

وب گردی