تجاری سازی نوآوری ها با تکمیل زنجیره ایده تا بازار/ ۳ هزار و ۵۰۰ طرح از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شدند

کارشناس حوزه نظارت و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: هم‌اکنون ۴ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور شکل‌گرفته است که از این شرکت‌ها حدود ۳ هزار و ۵۰۰ طرح و پروژه به تصویب و از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، امروزه با شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها تولید محصولات کلیدی در بخش‌های مختلف رونق گرفته است. در همین راستا صندوق نوآوری و شکوفایی به‌منظور تحقق بخشیدن به این امر مهم در کشور به ارائه خدمات می‌پردازد.

علی صاحبی کارگزار صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گفت: در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹ حدود ۱۵ شرکت دانش‌بنیان به صورت پاویون آخرین دستاوردهای خود را عرضه کرده‌اند تا از این طریق فضای کسب و کار خود را توسعه دهند.

وی تصریح کرد: این شرکت‌ها بعد از طی فراخوان و ارزیابی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی انتخاب شدند. هدف از آن نمایش توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در سال رونق تولید است.

صاحبی از انعقاد ۴ تفاهم‌نامه فروش محصول با شرکت‌های خارجی خبر داد و گفت: علاوه براین تعدادی از شرکت‌ها نیز مذاکرات اولیه را برای فروش و توسعه محصول خود با شرکت‌های داخلی و خارجی انجام دادند.

وی ادامه داد: کمک به تحقق و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار و تجاری‌سازی نوآوری‌ها می‌توانند مشکلات کلیدی اقتصاد کشور را حل کند. می‌توان گفت؛ این شرکت‌ها سهم زیادی در ثروت آفرینی و کاهش فروش اتکا به نفت را بازی خواهند کرد.

صاحبی ادامه داد: هرساله تعداد زیادی از محصولات به سبد تولید کشور افزوده می‌شود بنابراین بایستی با ارائه آیین‌نامه و قوانین حمایتی بتوان بستر را برای رونق شرکت‌های تولید دانش‌بنیان فراهم کرد.

رهی زندی کارشناس حوزه نظارت و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گفت: هم‌اکنون ۴ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور شکل‌گرفته است که از این شرکت‌ها حدود ۳ هزار و ۵۰۰ طرح و پروژه به تصویب و از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شدند. همچنین تعداد طرح‌های خاتمه یافته و موفق بالغ‌بر ۱۲۰۰ طرح است.

وی، ایجاد خدمات متنوع در صندوق و ایجاد ابزارهای جدید را از جمله برنامه‌های آتی صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد.

زندی با تاکید بر لزوم استفاده از بسته های مالی برای موفقیت در کسب بازار در پروژه‌های دانش بنیان تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌ها به خصوص در ابتدای کار با مشکل مالی مواجهند و نیازمند استفاده از بسته های مالی هستند. یکی از عوامل تسخیر بازار داخلی از سوی شرکت‌های خارجی در ایران ارائه همین بسته‌های مالی بوده است که اجازه جذب سریع و توسعه در بازار را برای آنها فراهم می‌کند. در نتیجه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در تلاش است تا با ارائه بسته های کمکی مالی مناسب و جذب تسهیلات برای شرکت‌ها، فضای کسب و کار شرکت های دانش بنیان را بهبود بخشد.

زندی تاکید کرد: استراتژی جدید صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیل دسترسی شرکت‌های دانش بنیان به تسهیلات است و در همین راستا با صندوق‌های پژوهش و فناوری و معاونت علم و فناوری تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021788

وب گردی

وب گردی