دانشجویان واحد تبریز دوره کارآموزی خود را در کارخانه «مس سونگون» می‌گذارنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: بر مبنای تفاهم‌نامه‌ای که میان واحد تبریز و کارخانه مس سونگون منعقد شده است، دانشجویان گروه شیمی می‌توانند دوره کارآموزی خود در این کارخانه بگذارنند.

عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این واحد در راستای تنظیم نظام موضوعات طرح پایش اظهار کرد: واحد تبریز در حوزه اجرای طرح پایش، دو موضوع را مد نظر قرار داده است که شامل چالش‌های صنعت کفش و چرم و معضلات دریاچه ارومیه می‌شود.

وی افزود: نظام موضوعات این موارد تنظیم شده است و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند با آغاز طرح پایش، پایان نامه‌های خود در این حوزه ارائه دهند؛ محققان و پژوهشگران نیز می توانند موضوعات مطرح شده را مورد بررسی قرار دهند و برای حل آن‌ها گام‌های اساسی بردارند.

جوانپور با اشاره به تقویت ارتباط میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و صنایع برون دانشگاهی ادامه داد: ارتباط واحد تبریز با صنایع استان، در تمامی بخش‌ها فعال است و اقدامات بسیار مثبتی در این حوزه انجام شده است؛ تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای متعددی با اداره‌جات و بخش‌های مختلف دولتی و غیر‌دولتی منعقد شده است که در آینده افزایش خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: قرار‌دادهای واحد تبریز با شرکت های آب و فاضلاب، برق، میراث فرهنگی و... بوده است؛ در حوزه حل مشکلات دریاچه ارومیه نیز چندین پروژه تحقیقاتی در دست اجرا قرار دارد که درحال تکمیل است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد میان واحد تبریز و کارخانه «مس سونگون آذربایجان» گفت: قرارداد میان واحد تبریز و کارخانه مس سونگون آذربایجان مراحل نهایی خود را طی می کند؛ در این کارخانه، از طریق اسید حاصل از ذوب مس کود شیمیایی تولید می شود که از محیط زیست حفاظت خواهد شد. بر مبنای این قرار‌داد دانشجویان گروه شیمی می توانند دوره کارآموزی خود در این کارخانه بگذارنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021801

وب گردی

وب گردی