تولید محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی توسط یک شرکت دانش‌بنیان/ ضرورت ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به حوزه هوش مصنوعی

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از ساخت دستیار هوشمند(چت‌بات) در کشور خبر داد و گفت: این محصول جایگزین هوش مصنوعی با اپراتور انسانی در مراکز تماس تلفنی است.

عامر نجفیان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان عامر اندیش هوشمند، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز در خصوص نقش هوش مصنوعی در توسعه شرکت های دانش بنیان گفت: شرکت دانش‌بنیان عامر اندیش هوشمند در زمینه محصولات مبتنی برهوش منصوعی فعالیت می‌کند. به این صورت که در تولید محصولات از آخرین تکنولوژی هوش مصنوعی در دنیا استفاده می‌شود.

وی محصول تحلیل صوت، دستیار هوشمند(چت‌بات) و تحلیل و آنالیز تصاویر و ویدیو را از دستاوردهای این شرکت برشمرد و افزود: موضوع تحلیل صوت در صنایع تلفنی، سیستم‌های بانکی، اتوماسیون و ... کاربرد دارد.

نجفیان تصریح کرد: محصول دستیار هوشمند (چت‌بات) است که هدف از آن جایگزین کردن یک ماشین هوش مصنوعی به جای انسان است. محصول سوم تحلیل و آنالیز تصاویر و ویدیو است. برای مثال این هوش مصنوعی می‌تواند چهره، آرم، صحنه‌ها و اشیای مختلف، مکان‌های معروف، نماد‌ها و ... را شناسایی کند.

مدیرعامل شرکت عامر اندیش هوشمند، تاکید کرد: تمام این محصولات دانش بنیانی توسط جوانان ایرانی و با تکیه بر دانش فنی در کشور تولید و طراحی شده است.

نجفیان گفت: دستیار هوشمند محصول جدیدی بود که در نمایشگاه الکامپ 2019 رونمایی شد. این محصول جایگزین هوش مصنوعی با اپراتور انسانی در مراکز تماس تلفنی است. همانطور که با اختراع الکتریسته و برق کل زندگی بشر تغییر یافت، هوش مصنوعی نیز طی سال‌های اخیر زندگی جوامع بشری را عوض کرده است؛ بنابراین ما اقدام به تولید یکسری از محصولات مبتنی برهوش مصنوعی کردیم تا از این طریق کشور را از وابستگی به خارج بی‌نیاز سازیم.

وی افزود: به طور یقین به فکر صادرات و توسعه محصولات شرکت هستیم؛ چرا‌که کشور پتانسیل صادراتی را در بخش‌های مختلف دارد. هم‌اکنون با دانشگاه‌های تهران، شریف و شهید بهشتی تعامل و همکاری داریم.

نجفیان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون فارغ التحصیلان هوش مصنوعی در کشور زیاد است و ضرورت دارد که فارغ‌التحصیلان آموزش خود را به صورت عملی طی کنند؛ چرا که بیشتر آموزش‌های ارائه شده در دانشگاه‌ها به صورت آکادمیک بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021854

وب گردی

وب گردی