اضافه شدن 300 محیط‌بان به یگان حفاظت محیط زیست کشور

پس از پایان یافتن آزمون عملی استخدامی محیط‌بانی که از سوی مرکز آموزش‌های محیط‌بانی در حال انجام است، بزودی 300 محیط‌بان به یگان حفاظت محیط زیست کشور اضافه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، از تعداد 800 نفر از پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت در آزمون کتبی استخدامی محیط‌بانان سراسر کشور، پس از انجام آزمون‌های مختلف و درصورت کسب حد نصاب‌های قابل قبول، 300 نفر برگزیده خواهند شد.

مرکز آموزش محیط‌بانی به عنوان محل برگزاری آزمون‌های ورزشی، تست‌های پزشکی و روانشناسی و آزمون‌های تخصصی محیط‌بانی، امروز مراحل آزمون عملی را به پایان می‌رساند و پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت منتظر نتایج این آزمون‌های عملی می‌مانند تا در صورت قبولی، افتخار پوشیدن لباس مقدس محیط بانی و حفاظت از زیست بوم میهن را پیدا کنند.

هدف از انجام این آزمون‌ها، سنجش متقاضیان شغل محیط‌بانی درخصوص مسائل تخصصی شغلی، آزمون سلامت جسمی و روانی، و نیز دانش و توانایی‌های مورد انتظار از آن‌هاست که به طور مثال: آیا توان و تاب فیزیکی و جسمی تحمل شرایط مختلف آب و هوایی و زندگی در شرایط سخت در مکان‌های مختلف را دارند؟ و یا می‌توانند در مواقع دشوار و ماموریت‌های حساس واکنش‌های مناسب و معقولی را از منظر مسائل روحی و روانی ارائه کنند؟

آزمون‌های ورزشی و آمادگی جسمانی، شامل آیتم های 9 گانه، پرش طول، دوی 9 در 4، دوی 45 متر، دراز و نشست، بارفیکس، انعطاف تنه به جلو، حمل دو عدد وزنه در مسافت و زمان مشخص و همچنین قدرت بالاتنه می باشند که این آزمون ها بر اساس استاندارد کاتوزیان تنظیم شده و در صورت کسب امتیاز و حد نصاب مورد قبول، امتیاز دهی شده اند.

برای انجام آزمون روانشناسی، کارشناس خبره نیروی انتظامی، آزمون‌های لازم صلاحیت شخصیتی و روحی و روانی شامل: صفات شخصیتی، شناخت، روان رنجوری، تفکر و ظاهر را به عمل می آورد.

در آزمون‌های پزشکی، مواردی همچون: قد، وزن، ارزیابی‌های اسکلتی، حرکتی، بینایی، شنوایی، لکنت زبان، فشار خون، ضربان نبض و وضعیت سلامتی مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به شرایط ویژه شغل محیط‌بانی، موفقیت قطعی در تست‌های پزشکی و ورزشی جزو اصلی ترین شرایط پذیرش بوده و در صورت عدم برآورده شدن انتظارات، امکان استخدام وجود نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست، ارزیابی‌های تخصصی شغلی را از متقاضیان شغل محیط‌بانی به عمل می آورد که این ارزیابی‌ها شامل: ویژگی‌ها و قابلیت‌های فردی (مانند: تطبیق پذیری، انجام کار تیمی، یادگیری، نظم‌پذیری و پذیرش سلسله مراتب،کنترل خشم)، ویژگی‌های حرفه‌ای (مانند: شنیداری، دیداری، نوشتاری، گفتاری، متقاعد کردن)، ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها (مانند: علاقه مندی به شغل، توانایی خدمت در مناطق سخت، سرعت واکنش در زمان حوادث، شناخت ویژگی‌های طبیعی کشور و استان محل خدمت، رانندگی، شنا، آشنایی با فنون رزمی) و سایر ویژگی ها و قابلیت‌ها مانند اطلاع از چالش‌های زیست محیطی و در نهایت مهارت‌های هفت گانه استفاده از رایانه بوده است.

شرط سنی شرکت کنندگان در این آزمون‌ها حداکثر 32 سال بوده و پذیرفته‌شدگان باید علاوه بر کسب حد نصاب لازم در آزمون کتبی، در آزمون های تخصصی، پزشکی، ورزشی و روانشناسی نیز امتیازات لازم را به دست آورند.

این آزمون‌ها با نهایت دقت به نحوی برنامه‌ریزی شده‌اند تا محیط بانانی که بهترین شرایط تصدی و توان انجام موفقیت آمیز ماموریت‌ها و وظایف خطیر این شغل را دارند، انتخاب شده و بدنه محیط بانی سازمان به سمت تخصصی‌تر شدن و کاهش مشکلات پرسنلی در نسل جدید محیط‌بانان پیش برود.

در صورت انجام روال گزینش، تأیید نهایی پذیرفته‌شدگان، توسط سازمان اداری استخدامی صورت می‌پذیرد و برای محیط‌بانان استخدام شده، دوره آموزش محیط بانی بدو خدمت در مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان به مدت 40 روز برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021899

وب گردی

وب گردی