کتاب «نظریه اسلامی رشد انسان» زیربنای فکری‌ در دانشگاه را فراهم می‌کند

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: کتاب «نظریه اسلامی رشد انسان» زیربنای فکری‌ در دانشگاه را فراهم می‌کند.

به گزارش‌خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن صدوق در آیین رونمایی از کتاب «نظریه اسلامی رشد انسان» که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: جلسه‌ای که تشکیل شده برای رونمایی از کتاب جمیله علم‌الهدی رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی است.

وی ادامه دارد: بخش دوم این کتاب به دنبال قرارداد پژوهش شورای انقلاب فرهنگی با دانشگاه شهید بهشتی نوشته شد و جمیله علم‌الهدی این کتاب را تألیف کرد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: کتاب «نظریه اسلامی رشد انسان» زیربنای فکری‌ در دانشگاه را فراهم می‌کند. این کتاب اساساً بر این فرض تکیه دارد که تبیین‌های فلسفی ساختار وجودی انسان بر ابعاد وجودی انسان تکیه دارد و انسان را در وضعیت ایستا تبیین کرده است.

صدوق خاطرنشان کرد: زیربنای اصلی این کتاب از مکتب ملاصدرا و رویکرد حرکت جوهری و ذات اصلی جهان الهام گرفته شده است. در فصول مختلف این کتاب‌، نگاه عرفا و فیلسوفان و آیات قرآن ذکر شده است که بر غنای این کتاب می‌افزاید.

وی در پایان گقت: فهم روشن از مفاهیم این کتاب نیازمند دانش فلسفی، نگاه دینی و قرآن‌شناسی است، این کتاب تلاش می‌کند به عنوان ساده و روان، پیام خود را ابلاغ کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021927

وب گردی

وب گردی