قهرمانان یونیورسیاد بدون کنکور در مقاطع تحصیلات تکمیلی پذیرفته می‌شوند/ پاداش دانشجویان مدال‌آور برحسب مدال المپیک است

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: مدال دانشجویان قهرمان در مسابقات یونیورسیاد با ارزش مدال المپیک محاسبه می شود و همچنین دانشجویان می توانند در مقاطع تحصیلی تکمیلی بدون کنکور شرکت کرده و ادامه تحصیل دهند.

محمدرضا دهخدا در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره افتخار‌آفرینی دانشجویان ایرانی در مسابقات یونیورسیاد گفت: همکاری وزارت علوم، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باعث شد، افتخار کسب 17 مدال و جایگاه نهم جهان نصیب دانشجویان شود. کاروان ایران عملکرد قابل قبولی داشت و تیم های اعزامی موفق شدند مدال کسب کنند.

وی افزود: دانشجویان ایرانی در میان 127 کشور و 8500 شرکت کننده در مسابقات یونیورسیاد کاربزرگی انجام دادند و تلاششان را برای موفقیت کاروان ایران در مسابقات کردند و از جان مایه گذاشتند، خوشحالم که پس از پایان مسابقات یونیورسیاد دست پر به کشور بازگشتیم.

دهخدا با اشاره به اینکه آیا در دوره های بعد هم تعداد نفرات اعزامی به مسابقات با محدودیت مواجه هستند یا نه، ادامه داد: اگر تیم ها از سطح کیفی بالایی برخوردار باشند بدون شک در رشته های بیشتری تیمداری خواهیم کرد. علی رغم اینکه در ایتالیا با نفرات محدودی وارد مسابقات شدیم بهترین نتیجه تاریخ مسابقات یونیورسیاد را کسب کردیم.

رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی درمورد ناکامی تیم ملی والیبال دانشجویان در مسابقات یونیورسیاد 2019 اظهار کرد: این موضوع نشان‌دهنده این است که یونیورسیاد پس از المپیک مهم ترین رویداد ورزشی جهان محسوب می شود. تیم هایی که در مسابقات شرکت کردند با تمام قوا و آمادگی بالا در مسابقات شرکت کردند و تیم ملی والیبال هم نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. امیدوارم در دوره بعدی دانشجویان تیم ملی والیبال بهترین نتیجه را کسب کنند.

وی در مورد پاداش ملی پوشان تصریح کرد: بالاترین پاداش، پاداش معنوی‌ست و مدال دانشجویان با ارزش مدال المپیک محاسبه می شود؛ همچنین دانشجویان می‌توانند در مقاطع تحصیلی تکمیلی بدون کنکور شرکت کرده و ادامه تحصیل دهند.

دهخدا درپایان اذعان کرد: پس از مدال‌آوری روی سکو به دانشجویان مبالغی به عنوان پاداش پرداخت شد و بدون شک از دانشجویان تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021946

وب گردی

وب گردی