قابلیت جدید ترجمه متون با دوربین گوشی‌های همراه

شرکت گوگل ویژگی جدیدی به سیستم ترجمه خود اضافه کرده است که با استفاده از آن می توان با قراردادن دوربین گوشی روبروی یک کلمه، معنی آن را مشاهده کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هنگام سفر به کشور دیگر، خواندن علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای خیابان‌ها برای افراد سخت به نظر می‌رسد. یکی از راه‌ها برطرف کردن مشکلات این‌چنینی این است که کلمه به کلمه به دیکشنری خود مراجعه کنید؛ اما روشی جدید فراهم شده است که می‌توانید کلمه را به طور مستقیم روبروی دوربین گوشی قرار دهید و منتظر شوید بقیه کار توسط گوگل انجام شود.

ابزار Google Translate camera در به‌روز‌رسانی جدید خود تعداد 60 زبان مختلف را پوشش می‌دهد به این معنی که شما می‌توانید 88 زبان را در خانه یا خارج از کشور ترجمه کنید.

این به‌روز‌رسانی نیز ویژگی جدیدی دارد که می‌تواند زبان ترجمه شده را شناسایی کند که در جایی با چندین زبان مختلف مفید واقع می‌شود.

با اینکه در ابتدای راه این برنامه، برخی از ترجمه‌ها روی آن خاموش است؛ اما برای شروع، استفاده از AI جهت شناسایی زبانی که نمی‌دانیم حرکت قابل توجهی است.

برای استفاده از این ویژگی باید برنامه گوگل ترانسلیت را دانلود کنید. در نسخه جدید این برنامه آیکون دوربین اضافه شده است که می توانید با ضربه زدن وارد آن شوید. حال با قرار دادن کلمه مورد‌نظر ادامه کار را به برنامه جدید گوگل بسپارید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021954

وب گردی

وب گردی