طرح تولید مسکن ارزان توسط شهرداری‌ها سر کار گذاشتن مردم است

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره تأمین مسکن برای کارمندان جوان تازه استخدام شده و تأمین مسکن ارزان از سوی شهرداری‌ها، گفت: این حرف روحانی، به معنای سر کار گذاشتن مردم است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ، امیرحسین قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه رشد اقتصادی ایران منفی است، گفت: بنابراین دولت برای آنکه به کارکنان خود حقوق بدهد، باید نقدینگی را زیاد کند. نرخ رشد نقدینگی بالای ۲۵ درصد، سبب بی ارزش شدن ریال می‌شود.

کاهش ارزش پول ملی هیچ ربطی به تحریم‌های آمریکا ندارد

وی با تاکید بر اینکه کاهش ارزش پول ملی هیچ ربطی به تحریم‌های آمریکا ندارد، افزود: زمانی که رشد نقدینگی بالای ۲۰ درصد است، هر ۳ سال قیمت دلار دو برابر خواهد شد.

این نماینده مجلس افزود: با ادامه این روند طی ۳ سال آینده در سال ۱۴۰۱ قیمت دلار ۲۴ هزارتومان خواهد بود و سال بعد در سال ۱۴۰۵ قیمت دلار ۴۸ هزارتومان خواهد بود.

دولت روحانی در ۲ سال پایانی قیمت دلار را مصنوعی پایین نگه می‌دارد

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه روحانی، با بالا نگه داشتن رشد نقدینگی، مشکلات را به دولت بعدی منتقل می‌کند، تصریح کرد: در دو سال آینده، دولت روحانی به احتمال زیاد قیمت دلار را به صورت مصنوعی پایین نگه خواهد داشت (در حالی که رشد نقدینگی به کار خود ادامه می‌دهد).

طرح ایجاد مسکن ارزان توسط شهرداری‌ها سر کار گذاشتن مردم است

وی تصریح کرد: رئیس جمهور آینده، بعد از یکسال، دیگر نمی‌تواند به صورت مصنوعی قیمت دلار را پایین نگه دارد و سال ۱۴۰۱ سیل نقدینگی موجب صعود قیمت دلار می‌شود، لذا دولت باید با اجرای طرح مسکن اقساطی نقدینگی را سریعاً جمع آوری کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر تأمین مسکن برای کارمندان جوان تازه استخدام شده و تأمین مسکن ارزان از سوی شهرداری‌ها، گفت: این حرف روحانی، به معنای سر کار گذاشتن مردم است چون تعداد استخدام‌های دولتی بسیار ناچیز است و تأمین مسکن کارمندان جوان نمی‌تواند رونقی در بازار مسکن ایجاد کرده و نقدینگی سرگردان را جذب کند.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: در طرح مسکن اقساطی، دولت با دادن مسکن، نقدینگی را کاهش می‌دهد اما ظاهراً آقای روحانی فقط در حال بازی کردن یک نمایش است، چون تعداد کارکنان جدید دولت آنقدر کم هستند که تولید مسکن برای آنها نه در مهار نقدینگی و نه در بازار مسکن هیچ تأثیری نخواهد گذاشت.

وی ادامه داد: طرح «مسکن اقساطی» برای آنکه در بازار مسکن ایران تأثیرگذار باشد باید نه تنها برای همه کارکنان دولت، بلکه حتی برای افرادی که کارمند دولت نیستند هم به اجرا در بیاید.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه رشد نقدینگی در آمریکا زیر ۳ درصد است، گفت: با توجه به این تحلیل خطرناک، جمع آوری نقدینگی از طریق اجرای «طرح مسکن اقساطی» امری ضروری است که دولت باید نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشد.

قاضی زاده هاشمی افزود: ساخت‌وساز مسکن چندین دهه موتور محرکه اقتصاد ایران بوده و تنها ساخت‌وساز صنعتی است که همه جنبه‌های آن داخلی بوده و در شرایط تحریم قابل اجراست و می‌تواند به رونق همه‌جانبه تولید منجر شود.

وی در تشریح سازوکار رونق تولید مسکن، افزود: دولت باید به همه کارمندان خود پیشنهاد کند در ازای پرداخت ۱۵ درصد از حقوق خود برای ۲۵ سال به صورت قطعی، مسکن خریداری کنند. در صورت اجرای این طرح دولت به جای پرداخت حقوق به کارکنان، به آنها مسکن داده و به این ترتیب، بخشی از نقدینگی موجود در کشور را خودش به سمت تولید هدایت کرده است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت باید طرح «هرسال-یک میلیون مسکن اقساطی» را کلید بزند، به اظهارات رئیس جمهور در جلسه با مدیران بخش مسکن اشاره کرد و گفت: روحانی در این جلسه اعلام کرد دولت طی سال ۹۸ و ۹۹ فقط حدود ۹۰۰ هزار واحد مسکونی ایجاد خواهد کرد. این اظهارات برخلاف برنامه ششم توسعه است و نشان می‌دهد دولت برنامه و اراده دقیقی برای حل مشکل مسکن در کشور ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به فشار اقتصادی موجود، دولت باید سریعاً اقداماتی برای حمایت از اقشار محروم و مستأجر انجام دهد. وزارت راه و شهرسازی ساختاری را برای شرکت‌های اجاره‌دهنده مسکن ایجاد کند.

دولت مجوز رشد نقدینگی را صادر کرده است

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه بر اساس این طرح این شرکت‌ها مجوز کار در بازار اجاره را از وزارت راه و شهرسازی برای دوره‌های چند ساله که قابل تمدید است، اخذ می‌کنند، گفت: تنها این شرکت‌ها مجاز به اجاره واحد آپارتمان می‌باشند و مالکان حق ندارند به طور مستقیم ملک خود را اجاره بدهند و در صورت تخطی، مطابق با قوانین مورد مجازات قرار گیرند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت با عدم کنترل نقدینگی، مجوز رشد افسار گسیخته نقدینگی را صادر کرده و در واقع در حال کلاهبرداری است، گفت: نقدینگی باید سریعاً کنترل شده و رشد آن کاهش یابد و در جهت رفع نیازهای اساسی مردم مثل تولید مسکن گسیل شود.

وی در تشریح اهداف «طرح مسکن اقساطی» گفت: افزایش رفاه مسکن شهروندان، کاهش رشد نقدینگی کشور، و انتقال بودجه جاری دولت به بودجه عمرانی از اهداف مهم این طرح است.

روحانی با این دست فرمان خرابه‌ای به دولت آینده تحویل می‌دهد

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در صورتی که روحانی با این دست فرمان پیش برود، خرابه‌ای از اقتصاد کشور برای دولت آینده به ارث خواهد گذاشت، گفت: دولت در حال انحراف از مسیر اصلی اصلاح ساختار اقتصادی کشور است و طرح دقیقی برای جلوگیری از رشد نقدینگی ندارد.

غربگرایان سر مردم کلاه می‌گذارند / تورم نتیجه تحریم نیست

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت ارز، طلا و سکه ناشی از رشد افسار گسیخته نقدینگی در اقتصاد کشور است اما عده‌ای از غربگرایان تلاش دارند این مشکلات را از نتایج تحریم و نگرانی از جنگ اعلام کرده و سر مردم کلاه بگذارند. نباید کلاه تحریم و جنگ سر مردم گذاشته شود.

وی گفت: شوک‌های تورمی متعدد ناشی از افزایش نقدینگی کمر تولید را شکسته و تولیدکننده توان برنامه ریزی، رقابت و هدایت ندارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: به اندازه کافی قانون، آئین نامه، مصوبه و بخشنامه برای حمایت از تولید داریم، برای مهار نقدینگی و ایجاد انگیزه برای تولید و اجتناب از معاملات ناسالم مثل طلا، ملک، دلار باید اقدام اجرایی انجام شود.

مهر

کد خبر: 1021968

وب گردی

وب گردی