مردم، خیران و هیات‌های مذهبی از موکب‌های ایرانی حمایت کنند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه اربعین ویژه‌ای در پیش داریم از مردم، خیران و هیات‌های مذهبی دعوت کرد تا با همت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته از موکب‌های ایرانی حمایت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسن پلارک در نخستین جلسه هم‌اندیشی روسای کمیته‌های مشارکت مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی ۹۸، گفت: با توجه به رایگان شدن روادید اربعین، پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران ایرانی از ۳میلیون نفر فراتر رود.

وی به شرایط خاص آب و هوایی در مبادی مرزی و عراق طی ایام اربعین پیش‌رو اشاره کرد و افزود: لازم است تا موکب‌های ایرانی برای این شرایط ویژه‌، تدابیر لازم را اندیشیده و امکانات مناسب را جهت رفاه و تغذیه زائران فراهم سازند.

وی با اشاره به تجربه‌سال‌های گذشته گفت: اگرچه مقطع زمانی ۱۵ تا ۲۵ صفر محدوده زمانی زیارت اربعین است اما پیش‌بینی می‌شود زائران ایرانی از چند روز قبل و بعد از این ایام در عراق و مبادی مرزی حضور داشته باشند.

پلارک گفت: با توجه به اینکه تقریباً تمامی موکب‌های عراقی از عصر اربعین جمع‌آوری می‌شوند، باید تعدادی از موکب‌های ایرانی تا چند روز پس از اربعین در اعتاب مقدسه و مبادی مرزی همچنان فعال باشند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی با اشاره به تاکید مراجع عظام بویژه رهبر معظم انقلاب بر مردمی ماندن مراسم اربعین گفت: میزبانان اصلی مراسم اربعین، دولت و مردم عزیز عراق هستند و حضور موکب‌های ایرانی تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی از زائران سیدالشهدا (ع) است.

پلارک با بیان اینکه حفظ چارچوب مردمی اربعین و جلوگیری از حکومتی شدن آن خط قرمز ما است، اظهار داشت: وظیفه ستاد بازسازی عتبات در این زمینه، ساماندهی امور، انجام هماهنگی‌های لازم با دولت عراق و تسهیل شرایط برای موکب‌ها و خیران با هدف جلوگیری از هدر رفت منابع است.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی گفت: هموطنانی که تمایل دارند در این فیض مشارکت کنند می‌توانند کمک های نقدی خود را با شماره‌گیری کد ستاره ۲۳۳ مربع اهداء کنند.

وی با اشاره با راه‌اندازی سامانه ویژه ثبت‌نام و صدور پروانه موکب‌داری گفت: با توجه به شرایط ویژه پیش رو، از هموطنان عزیز و هیات‌های مذهبی که توان اجرایی مشارکت در فیض میزبانی از زائران اربعین را دارند، درخواست می‌کنیم تا هرچه زودتر به سامانه www.mokeb.org مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند.

براساس این گزارش، ارائه توصیه‌های ضروری به موکب‌ها و زائران، امکان گزارش‌گیری و ساماندهی آماری، جلوگیری از هدر رفت منابع، هدایت امکانات به مکان‌های مورد نیاز، اعلام امکانات رفاهی و خدمات هر یک از موکب‌ها و…ازجمله تسهیلات سامانه اینترنتی www.mokeb.org است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1021994

وب گردی

وب گردی