روزی که قاصدک 24، قاصد سفرهای خوشِ من شد

من عاشق سفر هستم یا بهتر بگم عاشق کشف دنیاهای جدید. اما چند سالی هست که سفرهام رنگ و بوی دیگه ای به خودشون گرفتن.

به گزارش ایسکانیوز، گاهی تنها و گاهی با دوستان سفر می کنم. گاهی به یاد روزهای دانشجویی؛ با یه بلیط اتوبوس و به یاد روزای شیرین بچگی با قطار دل به جاده میزنم. خوشبختانه از وقتی که بر ترسم از پرواز غلبه کردم، سفرهای هوایی هم به برنامه گشت و گذارهام اضافه شدن. من فکر می کنم بخشی از داستان سفر توی مسیر اتفاق میفته؛ مثلا آدم هایی که ممکنه توی قطار یا اتوبوس باهاشون آشنا شی و دنیات رو عوض کنن. خلاصه سفر برای من یه جور کشف و شهوده.

چند سال پیش توی یکی از سفرهام با قطار با دوستی آشنا شدم. هوا گرم بود و من، کلافه از کشیدن یه چمدون سنگین تو ایستگاه قطار. وقتی خودم رو روی صندلی ایستگاه پرت کردم، نگاه مهربونی بهم انداخت. بعد از چند دقیقه انگار که منتظر یه فرصت خوب بود تا سر صحبت رو باز کنه، گفت: "فکر کنم هم قطار باشیم". سرم رو برگردوندم و با بی حوصلگی نگاهی بهش انداختم. به لباس هاش، کوله ش و چهره ش. انگار همه چیز داد می زد که یه مسافر حرفه ای باشه. بود... یه مسافر حرفه ای بود. می دونست که چطوری سفر کنه، چطوری بلیط بخره و کجا بمونه. اتفاق بزرگ زندگی من اینجا رقم خورد، وقتی با هم، هم کوپه شدیم.

توی کوپه از خودش گفت. از روزهایی که به ندرت از خونه خارج می شده، از بی حوصلگی و اینکه علی رغم میل شدیدش به سفر، حوصله ایستادن تو صف خرید بلیط قطار یا اتوبوس رو نداشته تا اینکه چیزی شبیه یه قاصدک، خبرهای خوش براش آورده؛ قاصدک خوش خبری از دنیای مجازی! بعد با هیجان از این گفت که چطور تو خونه مینشسته و به کمک این قاصدک خوش خبر، برنامه سفر می ریخته:

"تو یه چشم به هم زدن وارد سایت به آدرس https://ghasedak24.com/train-ticket می شدم. وقتی می دیدم که همه چیز از بلیط هواپیما تا بلیط قطار و اتوبوس و حتی بیمه مسافرتی رو میشه یه جا و انقد سریع تهیه کرد، خیالم راحت می شد. نفس راحتی می کشیدم و به جستجوی بلیطم ادامه می دادم. واییی! فوق العاده اس! هر بلیط هواپیمایی که میخام اینجا هست. راستش رو بخای اولش کمی مردد بودم. اینکه اگه توی پرداخت آنلاین مشکلی پیش بیاد، چیکار کنم؟ یک بار هم این اتفاق افتاد. اما تازه اونجا معنی پشتیبانی 24 ساعته رو فهمیدم. خلاصه که آشنایی من با این قاصدک خوش خبر همان و یه مسافر حرفه ای شدن همان. دیگه می دونستم که بلیط چارتر چیه، بلیط لحظه آخری یعنی چی، چطوری میشه یه بلیط ارزان هواپیما پیدا کرد و خرید اینترنتی بلیط چقدر به دردم می خوره. راستی اسمش رو گفتم بهت؟ قاصدک، قاصدک 24"!

برای من این دوست خوش سفر یه قاصدک بود که دنیام رو متحول کرد و دستم رو تو دست یه قاصدک دیگه گذاشت: قاصدک 24. حالا گاهی با هم و به اتفاق قاصدک 24 میریم سفر و من به همسفرهای خوبم میبالم!

منبع: قاصدک 24

انتهای پیام/

کد خبر: 1022002

وب گردی

وب گردی