برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی در بوستان پیروزی

شهردارمنطقه 13 از  برگزاری جشنواره بازی ها ی کودک و بومی و محلی  به منظور توسعه ورزش همگانی و ارتقا  سطح نشاط و شادی بین شهروندان خبر داد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز،مرتضی رحمان زاده برگزاری جشنواره بومی –محلی را فرصتی برای فراغت های هیجان انگیز دانست و افزود :با توجه به آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و به منظور عبور از یکنواختی های اوقات فراغت کودکان و جوانان، معاونت امور فرهنگی و اجتماعی ، برنامه های متنوعی را در این فصل در دستور کار خود قرار داد که در این زمینه جشنواره بومی محلی درقالب برنامه تفریحی و آئینی از اول مرداد ماه به مدت هشت روز در بوستان پیروزی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره کودک و بومی و محلی در راستای پر کردن اوقات فراغت شهروندان و آشنایی نسل جدید با بازی های بومی و محلی در بوستان پیروزی میزبان شهروندان است گفت: در این جشنواره، آیتم های مختلفی مانند مسابقه ، تمرین بازی ها ، آموزش و ... برگزار می شود که در کنار مسابقات بومی محلی ، هیجان واقعی را به مخاطبان تزریق می کند.

رحمان زاده با اشاره به تدارک 50 برنامه در نقاط مختلف این بوستان ادامه داد : با استقرار غرفه های مختلف شامل برج هیجان، انواع بازی های بومی محلی، دارت، فوتبال دستی، ایرهاکی ، والیبال، بدمینتون، بسکتبال ، شن بازی کودکان، گریم ، عکس یادگاری ، اسباب بازی کودکان و... ، پیش بینی می شود روزانه دو هزار نفر از خدمات مختلف این جشنواره استفاده کنند.

شهردار منطقه 13 با اشاره به ارزیابی صورت گرفته از نخستین جشنواره بومی و محلی در بوستان پیروزی ادامه داد: استقبال خوب و امیدوار کننده ای از این جشنواره صورت گرفت که باعث شد باری دیگر این بوستان شاهد برگزاری این جشنواره باشد.

وی گفت: ضرورت احیای بازی های بومی و محلی به ویژه بازی های بومی و محلی و بازی های کودکان درشرایط کنونی می تواند افزون بر ایجاد هیجان واقعی و نشاط اجتماعی، خمودگی تعطیلات تابستانی را به یک تحرک واقعی تبدیل می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022003

وب گردی

وب گردی