لزوم تقویت تعلق خاطر دانشجویان به دین اسلام در متن کتاب‌های درسی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم تقویت تعلق خاطر دانشجو به دین اسلام در متن کتاب‌های درسی تأکید کرد.

سعیدرضا عاملی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تحقق فرهنگ اسلامی دانشگاه‌ها گفت: برای تحقق فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها لازم است توانایی تشخیص مسائل فرهنگی اسلامی در محیط‌های دانشگاهی تقویت شود. هچنین باید اقداماتی در راستای تقویت خدمات مربوط به‌حقوق دانشجو صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید روابطی که مسئولیت اجتماعی دانشجو نسبت به دانشجو و دانشجو نسبت به استاد را تقویت می‌کند در راستای تحقق این فرهنگ در دستور کار قرار گیرد، همچنین مبنای مقرراتی که توسط اسلام ترسیم شده‌ است، باید در دانشگاه‌ها تحقق پیدا کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: زیرساخت فرهنگی و اسلامی،‌ از جمله زیرساخت‌های مهم برای محیط جامعه و دانشگاه به شمار می‌رود. زمانی که دانشجو وارد محیط دانشگاه می‌شود، باید احساس احترام کند. احساس تعلق خاطر دانشجو به دین اسلام در متن دروسی که مطالعه می‌کند، باید تقویت شده و مطالب درسی دانشگاه‌ها باید منجر به معرفت‌افزایی اسلامی دانشجو شود.

وی در پایان تاکید کرد: بسیاری از شاخص‌های تحقق فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها در جنبه‌های رفتاری خلاصه می‌شود. کدهای مسئولیت اجتماعی از منظر اسلام باید به ضوابط و مقررات تبدیل شود تا دانشجو زمانی که وارد محیط دانشگاه می‌شود، ترسیم اسلام از مسئولیت اجتماعی را به عنوان وظیفه خود بداند؛ زیرا کدهای اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی الزام‌آور است و توصیه‌ای نیست. به عنوان مثال در محیط رسانه یا حرفه پزشکی روابط اخلاق حرفه‌ای وجود دارد که دانشگاه‌ها نیز باید به آن مقید باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022014

وب گردی

وب گردی