رعیت‌پیشه: پیگیری تشکل دانشجویی منجر به کشف تخلف ۵۲کارمند دانشگاه یاسوج شد

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج گفت: شفافیت را از دانشگاه یاسوج آغاز کرده و خواستار توضیح مسئولان شده‌ایم و حاصل این شفافیت بارز شدن تحلف 52 کارمند دانشگاه یاسوج و اخراج آنان بود.

رضا رعیت‌پیشه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه معضلات اقتصادی کشور و انقلاب را تهدید می‌کند، گفت: فساد و رانت‌خواری ریشه در اقتصاد بیمار دارد و اگر دلسوزان انقلاب و مسئولان با این مسئله مبارزه نکنند بی‌شک کشور در آینده با چالش‌های جدی در این زمینه روبه‌رو خواهد شد.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این بیانیه فرمودند که جمهوری اسلامی آماده تصحیح خطاهای خود است. رانت‌خواری و فساد در تمامی ابعاد یکی از معضلاتی است که انقلاب باید آن را تصحیح و برطرف کند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج ادامه داد: جریان دانشجویی به دلیل دارا بودن ظرفیت جوانی می‌تواند در خشکاندن فساد در کشور یاری دهنده مسئولان باشد. جنبش دانشجویی با ابزار مطالبه‌گری به جنگ با فساد برود.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد باید در گام اول حالت پیشگیری داشته باشد، گفت: نگاه به فساد صرفاً نگاه درمان‌گر نبوده است. مبارزه با رانت باید حالت پیشگیری داشته باشد. مسئولان باید ساختار و ساز و کاری طراحی کنند که اصلا رانت به منصه ظهور نرسد نه اینکه فقط فساد را شناسایی و برطرف کنیم.

رعیت‌پیشه ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بافت قومی و قبیله‌ای که دارد، مستعد ترویج فساد و رانت‌ در تمامی زمینه‌هاست. مبارزه با این حجم از فساد در این استان تلاش بی‌وقفه تشکل‌های دانشجویی را نیاز دارد.

این فعال دانشجویی به لزوم شفافیت تاکید کرد و گفت: اعضای اتحادیه از سال گذشته موضوع شفافیت را به صورت جدی آغاز کرده‌‌اند و با مطالعات گسترده پیشنهاداتی برای قوای مقننه و مجریه برای ایجاد شفافیت در تمامی امور دارند.

وی افزود: شفافیت را از دانشگاه یاسوج در هزینه کرد امور فرهنگی، آموزشی، عمرانی و غیره آغاز کرده و خواستار توضیح مسئولان شده‌ایم. حاصل این شفافیت بارز شدن تحلف 52 کارمند دانشگاه یاسوج و اخراج آنان بود.

رعیت‌پیشه با انتقاد از روند خصوصی‌سازی در کشور تصریح کرد: کارخانه قند یاسوج با رانت ویژه آقا زاده‌ها به بخش خصوصی واگذار شد و تعداد قابل ملاحظه‌ای از کارگران بی‌کار شدند. با پیگیری و مطالبه‌ای که از مسئولان استان و دادگستری داشته‌ایم این کارگران دوباره مشغول به کار شدند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج عنوان کرد: دانشجویان در سال گذشته موفق به شناسایی ابر بدهکار بانکی در استان شدند که حدود 200 میلیارد از بانک وام گرفته بود. با پیگیری از دادستانی استان این فرد مجبور به باز پرداخت وام به بانک شد.

وی به لابی‌گری نماینده استان اشاره کرد و گفت: براساس لابی‌بازی‌های صورت گرفته در منطقه گردشگری و توریستی استان قرار بود کارخانه‌ای پتروشیمی بویر احمر ساخته شود که آسیب جدی به محیط زیست وارد می‌کرد. با پیگیری دانشجویان از دادستانی استان این مساله هم منتفی شد.

رعیت‌پیشه در پایان خاطرنشان کرد: کارگران سد چمشیر شهرستان گچ‌ساران نیز با دلایل مختلف از سوی پیمانکار اخراج شده بودند که با تلاش و پیگری دانشجویان به کار باز گشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022020

وب گردی

وب گردی