ورود 150 نظامی لهستانی به پایگاه نظامیان آمریکایی در غرب عراق

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که یک گروه نظامی لهستانی متشکل از 150 سرباز، وارد پایگاه عین الاسد در غرب استان الانبار شدند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز ، یک منبع امنیتی عراق از تحرکات جدید نظامیان تروریست آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» واقع در غرب عراق خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که در راستای این تحرکات، یک گروه نظامی لهستانی متشکل از 150 سرباز، وارد عین الاسد در استان الانبار شدند.

وی تأکید کرد که اعزام این نیروها به عین الاسد، «در راستای طرح نیروهای آمریکایی برای افزایش شمار نیروهای ائتلاف بین‌المللی در مناطق غرب [عراق] ست».

منبع مذکور همچنین خاطر نشان کرد که نیروهای امنیتی که در پایگاه عین الاسد حضور دارند، اطلاعات کافی از علت اعزام این نیروها ندارند.

در همین ارتباط، آمریکا اواسط تیر ماه گذشته یک کاروان نظامی جدید شامل 100 خودروی نظامی به عین الاسد فرستاد.

یک منبع امنیتی با بیان اینکه که سربازان آمریکایی نیز از طریق هوایی وارد عین الاسد شدند، خاطر نشان کرد که تجهیزات نظامی متعلق به نظامیان آمریکا از طریق دو گذرگاه وارد عین الاسد شد.

منابع آمریکایی مدعی شده بودند این تجهیزات برای «مقاصد آموزشی و حمایت از مناطق بیابانی این استان» وارد عین الاسد شده است.

منابع مطلع در عراق 18 اردیبهشت گفتند که ائتلاف تحت رهبری آمریکا با کمک بالگرد‌ها و هواپیماهای خود به بقایای گروه تروریستی داعش مستقر در الانبار و در مرز با سوریه از آسمان مواد غذایی و دارو ارسال کرده است.

برخی منابع محلی نیز از مشاهده کمک‌رسانی هواپیمای ائتلاف تحت رهبری آمریکا به داعش و ارسال مواد غذایی و دارو به آن‌ها خبر دادند.

عین الاسد در 108 کیلومتری غرب «الرمادی» قرار دارد. در سال 2003، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال 2011 در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است

کد خبر: 1022066

وب گردی

وب گردی