تهران گرم تر می شود/ آلودگی در برخی ساعات امروز

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کیفیت هوای تهران با اشاره به افزایش دما در پایتخت گفت: در برخی از ساعت امروز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،حسین شهبازی، مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مورد کیفیت هوای تهران درباره هوای تهران گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در صبح‌ روز جاری است که همراه با تردد خودروها در سطح شهر، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد

وی افزود: به تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز، بر میزان ابر و سرعت وزش باد افزوده خواهد شد، به صورتی که برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه انتظار می رود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

مدیر واحد مدل سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: همچنین احتمال می‌رود در طول روز جاری شرایط برای شکل‌گیری آلاینده ازن فراهم شده و بین ساعات 14 تا 18 بعدازظهر افزایش نسبی در غلظت آلاینده مذکور مشاهده شود.

شهبازی گفت: بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، با توجه به افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها در بعضی اوقات نخستین روز از مرداد ماه 98، انتظار می رود وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب (به ویژه برای گروه های حساس) قرار گیرد.

وی گفت: به تدریج در ساعات پایانی سه شنبه از میزان ناپایداری جوی کاسته شده و با تداوم این شرایط تا روز بعد، احتمال می‌رود طی برخی ساعات صبحگاه دومین روز از مرداد افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها مشاهده شود و به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی طی روز چهارشنبه، برای برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد موثر (بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه) انتظار می‌رود که در برخی ساعات احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به همراه خواهد داشت. همچنین تا روز آینده دما افزایش جزئی خواهد یافت.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1022073

وب گردی

وب گردی