ماشین آلات صنعت شیمیایی با فناوری بومی تولید شد

یک شرکت دانش‌بنیان داخلی توانسته است تجهیزات و ماشن‌آلات فرآیندی صنایع شیمیایی، معدنی، نفت و گاز و پتروشیمی، آب و فاضلاب، دارویی و غذایی با فناوری داخلی تولید و نیاز صنعت را تأمین کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، امیرعباس اختراعی مدیرعامل شرکت طلایه داران صنعت فرآیند درباره محصولات دانش بنیان این شرکت و کاربرد آن در صنعت گفت: این شرکت به دلیل محصولات سیستم های ویژه فرآیندی دانش بنیان شناخته شده است. ما سازنده و طراح پلانت‌های صنایع شیمیایی هستیم و به طور کلی در رابطه با پلانت های فرآیندی کار می کنیم .

اختراعی یادآور شد: شرکت طلایه داران صنعت فرآیند حدود 25 سال در این صنعت تجربه دارد و قابلیت های زیادی در تولید محصولات صنعتی و رفع نیازها با تولیدات دانش‌بنیان داخلی دارد.

وی در مورد نمونه مشابه محصولات شرکت طلایه داران صنعت فرآیند و مزیت رقابتی این شرکت گفت: محصولات نمونه خارجی دارد ولی در داخل اغلب شرکت ها ماشین سازند ولی ما پلانت می سازیم.

وی همچنین گفت: ایران کشوری نفتی است که پروسه شیمیایی در آن زیاد است یعنی به جای خام فروشی می شود مواد اولیه را با فرآیند و تبدیل به دیگر محصولات، در زنجیره ارزش افزوده خوبی قرار داد.

مدیرعامل شرکت طلایه داران صنعت فرآیند میزان اشتغال زایی مستقیم را 120 نفر عنوان کرد و گفت: در مجموع برای 500 نفر اشتغال زایی ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: در سال 1369 با هدف طراحی، ساخت و راه اندازی صنایع مشتمل بر صنایع شیمیایی ، نفت، معدنی، دارویی و غذایی آغاز کرد، پیشرفت صنایع داخلی مربوطه و التزام دسترسی به ماشین آلات با آلیاژهای ویژه موجب شد تا این شرکت با انتقال تکنولوژی و تقویت کردن بخش مهندسی و ساخت، استمرار رشد و شکوفایی همراه با توسعه را در دستور کار خود قرار دهد .

اختراعی در خصوص صادرات محصولات شرکت طلایه داران گفت: عمده ترین مشکل ما برای انجام صادرات نبود بانک های تسهیلگر دو طرف بین ایران و کشورهای هدف است که البته به خاطر محدودیت های تحریم این اتفاق افتاده است.

وی در ادامه گفت: برای رونق تولید ساخت داخلی اول باید کنترل و دقت خیلی ویژه ای بر واردات محصولات به داخل ایران باشد. باید موانع فنی و موانع رقابتی که در سایر کشورهای جهان و حتی مدعیان بنیان گذاران تجارت جهانی وجود دارد بتوانیم آنها را اعمال کنیم.

اختراعی افزود: در کنار آن فرهنگ خودباوری به محصولات داخلی در بین مردم کشور بالا برود. برای رونق تولید داخلی باید برنامه جدی داشته باشیم و در حد حرف نباشد تا نسل آینده به ساخت تولید داخلی افتخار کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022106

وب گردی

وب گردی