آتش سوزی دربرج ۱۰ طبقه/ 30 نفر حبس شدند+عکس

آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان ۱۰ طبقه در سعادت‌آباد، بیش از ۳۰ نفر را در طبقات بالایی این برج محبوس کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: ساعت ۱۱:۵۰ ظهر امروز یک مورد آتش سوزی دریک مجتمع مسکونی در سعادت آباد بلوار فرحزادی بالاتر از میدان کتاب به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اعلام شد. با توجه به حساسیت آتش سوزی در برج ها و ساختمان های بلندمرتبه بلافاصله سه ایستگاه آتش نشانی به همراه یک گروه نجات، نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

ملکی افزود: آتش نشانان در مدت ۴ دقیقه به محل رسیدند و مشاهده کردند در یک مجتمع مسکونی ۱۰ طبقه که سه طبقه در زیرزمین و حدود ۴۰ واحد مسکونی داشت، در طبقه همکف حدوداً یک واحد ۸۰ متری وجود دارد که مقدار زیادی لوازم جشن تولد و مانند آن در آن نگهداری می شد. البته منزل مسکونی بود اما مالک در محل زندگی این وسایل را هم نگهداری می کرد که این بخش دچار آتش سوزی شده بود و آتش کاملاً شعله ور شده بود.

وی ادامه داد: دود زیادی به طبقات بالایی رسیده بود و اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که چندین نفر در طبقات بالایی در وضعیت ناایمن به وجود آمده محبوس و گرفتار هستند. آتش نشانان به دو گروه عملیاتی تقسیم شدند، یک گروه با تجهیزات خاموش کننده به داخل واحد نفوذ کردند و مشغول خاموش کردن آتش شدند و همزمان گروه دیگر با دستگاه های تنفسی به طبقات دیگر رفتند و عملیات نجات افراد گرفتار را آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اعلام کرد: در نهایت بیش از ۳۰ نفر از کسانی که در طبقات بالایی ساختمان حضور داشتند با کمک آتش نشانان به سلامت و بدون آسیب دیدگی خارج شدند و فقط مالک همان واحد که یک مرد حدوداً ۸۰ ساله بود، دچار دودگرفتگی شده بود که تحویل عوامل اورژانس شد تا تحت درمان قرار گیرد.

ملکی گفت: آتش خیلی سریع خاموش شد و از گستردگی و سرایت بیشتر جلوگیری شد. در حال حاضر نیروهای ما در حال لکه گیری و ایمن سازی محل هستند. طی بررسی ای که انجام دادند مشخص شد ساختمان سیستم اعلام و اطفاء حریق ندارد و کسی صدای آژیر را نشنیده بود. یکی از معضلات ساختمان های بلندمرتبه همین موضوع است. علیرغم اینکه بارها تأکید کردیم که در اماکن تجمعی که ده ها واحد مسکونی دارد و صدها نفر در آن زندگی می کنند نصب سیستم اعلام و اطفاء حریق حیاتی است. اگر این اتفاق نیمه شب رخ می داد و افراد خواب بودند مطمئناً زمانی با خبر می شدند که دیگر وضعیت بحرانی شده بود و باز هم تأخیر در اطلاع رسانی می توانست وضعیت را بحرانی تر کند.

وی تأکید کرد: از هیئت مدیره ساختمانهای بلند می‌خواهیم که در برج های مسکونی دقت نظر داشته باشند و اندکی برای تأمین جان خود هزینه کنند. حتماً با نصب سیستم های اولیه اعلام و اطفا حریق و نصب چند دستگاه آژیر می توانند افراد را با بلندشدن صدا در لحظات اولیه آگاه کنند تا جان افراد به خطر نیفتد.

ملکی گفت: طرح ۹۹۹ آتش نشانی که بیش از یک سال است در تهران به مرحله اجرا رسیده برای همین موضوع است. اگر ساکنان برج های بلندمرتبه بخواهند استادان آتش نشانی و کارشناسان ما به صورت کاملاً رایگان در محل حاضر می شوند و آموزش های کاملاً تخصصی و حرفه ای در زمان بروز حوادث در برج ها را به آنان می دهند. ما در تهران این کار را به صورت کاملاً رایگان انجام می دهیم و کافی است هیئت مدیره ها و ساکنان برج های مسکونی از ما بخواهند و به محض اینکه قصد کنند این کار انجام شود آتش نشانی تمام قد در اختیار شهروندان خواهد بود.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1022111

وب گردی

وب گردی