مچ‌بند فیسبوک برای بازی‌های واقعیت مجازی

«آزمایشگاه‌ مجازی‌ فیسبوک»موفق به توسعه نمونه اولیه یک مچ‌بند لمسی شده که کاربران را قادر می‌سازد تا هنگام بازی با عینک واقعیت مجازی اجسام را لمس کند.

به گزارش ایسکانیوز، براساس گزارش «آپلود وی آر» (UploadVR)، محققان فیسبوک نمونه اولیه این مچ‌بند لمسی موسوم به «تسبی» (Tasbi) را در «کنفرانس جهانی هپتیکس ۲۰۱۹» (World Haptics Conference ۲۰۱۹)، معرفی کردند.

در ادامه این گزارش آمده است که مچ‌بند مذکور با استفاده از ترکیبی از ارتعاش و فشار عمل می‌کند و تاثیرات بازخورد لمسی را تقلید می‌کند.

در درون این مچ‌بند نیز چند «موتور» (tactors) تعبیه شده است که خیلی دقیق ارتعاشات را با توجه به عکس العل کاربر هنگام بازی کنترل می‌کند.

در حالی که این مچ‌بند به انگشتان کاربر متصل نمی‌شود اما قادر است تا تجربه نسبی لمس اشیا، فشار دادن کلیدها و یا ارتباط با اشیاء مختلف را از طریق نشانه‌های لمسی برای کاربر فراهم کند.

این دستگاه می‌تواند از طریق ترکیب این تکنولوژی با سخت افزار واقعیت مجازی برای ارتباط با هولوگرام‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تسبی به جای استفاده از حسگرهای ردیابی حرکت برای درک حرکات انگشت کاربر، می‌تواند با یک «بینایی رایانه‌ای» یا «بینایی ماشین» (computer vision) که قادر به ارزیابی محیط‌های دیجیتال در یک بازی و پاسخ مقتضی است، ترکیب شود.

این شرکت همچنین در حال توسعه عینک واقعیت افزوده است که قادر به پوشش دادن یک محیط دیجیتالی بر روی زمینه دید کاربر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022123

وب گردی

وب گردی