سلاح‌های تک‌تیراندازی جدید برای هدف قرار دادن فلسطینی‌ها در مرز غزه

منابع صهیونیستی اعلام کردند، ارتش این رژیم در یک ماه گذشته نحوه کار با سلاح‌های تک‌تیراندازی جدید را به نظامیان خود آموزش داده تا از این سلاح‌ها علیه شرکت‌کنندگان در راهپیمایی بازگشت استفاده شود.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز ، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی یک ماه اخیر به نظامیان تحت امر خود شیوه استفاده از سلاح‌های تک‌تیراندازی جدید را آموزش داده است.

بر اساس این گزارش، این آموزش‌ها به نیروهای ویژه داده شده تا از سلاح‌های مذکور علیه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در مرز غزه به کار گرفته شود.

در ادامه گزارش مذکور به نقل از یک افسر عالی رتبه اعلام شده است، هر سربازی که نتواند به اندازه کافی موفقیت کسب کند، از یگانی که استفاده از این سلاح‌ها به آنها آموزش داده شده، اخراج خواهد شد.

راهپیمایی‌ بازگشت از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. گرچه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی از ابتدای آغاز این تظاهرات بر ماهیت مسالمت آمیز آن تأکید کردند اما رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله استفاده می‌کند.

آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه نشان می‌دهد، از ابتدای راهپیمایی بازگشت در مرز شرقی غزه 305 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

بالن‌هایی که این فلسطینی‌ها به سمت فلسطین اشغالی می‌فرستند به دردسری غیرقابل کنترل تبدیل شده است؛ آگوست 2018 (مرداد 1397) رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که حجم خسارت وارد شده بر اثر بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا جوانان فلسطینی، به بیش از سی میلیون شِکِل (واحد پول اسرائیل) تقریبا معادل 8 میلیون 360 هزار دلار رسیده است. بزرگی این رقم وقتی روشن می‌شود که کنار رقم خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی گذاشته شود. خسارت‌های ناشی از سرما، باران و طوفان حدود 155 میلیون شِکِل است؛ یعنی کمتر از نصف خسارتی که بالن‌های آتش‌زا به اسرائیل تحمیل کرده است .

کد خبر: 1022149

وب گردی

وب گردی