تولید بذر صیفی جات گلخانه ای مانع خروج ارز از کشور می شود

رئیس دانشگاه آزاد واحد دهاقان گفت: تولید بذر صیفی جات گلخانه ای به منظور پیشگیری از خروج ارز و کارآفرینی در کشور بسیار مفید فایده و موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از واحد دهاقان، فرماندار شهرستان دهاقان و جمعی از روسای ادارات، مسئولان و معتمدین شهرستان از روند تولید بذر خیار هیبرید گلخانه ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان بازدید کردند.

در جلسه هماهنگی این بازدید، سید حسن حجازی، رئیس واحد دهاقان در سخنانی پیرامون تولید بذر در این واحد دانشگاهی گفت: « با افزایش جمعیت و نیاز روزافزون به مواد غذایی از جمله سبزیجات، افزایش تعداد گلخانه ها و نیز گسترش تحریم ها، نیاز برای تولید بذرهای گلخانه ای به خوبی محسوس و ملموس است. تولید بذر صیفی جات گلخانه ای به منظور پیشگیری از خروج ارز و کارآفرینی در کشور بسیار مفید فایده و موثر خواهد بود.»

حجازی در ادامه بیان داشت: « شهرستان دهاقان به عنوان یکی از قطب های تولید محصولات گلخانه ای در استان و کشور مطرح است و تولید بذر می تواند به گسترش محصولات گلخانه ای در این منطقه کمک کند. شهرستانی که در صنعت گلخانه بسیار فعال بوده و در این گذر، اشتغال زایی و صادرات چشمگیری را برای مردم شهرستان به ارمغان آورده است. در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان به منظور تولید بذر به کمک شرکت دانش بنیان نگین بذر، گلخانه ای را برای تولید بذر خیار هیبرید به بهره برداری رساند که خوشبختانه در اواخر تیرماه برداشت بذر از این گلخانه آغاز شده است.»

علی اصغر قاسمیان، فرماندار شهرستان دهاقان نیز پس از بازدید از این طرح، ضمن اظهار رضایت از عملکرد گلخانه و تولید بذر تصریح کرد: « شهرستان دهاقان با توجه به موقعیت خود به عنوان یک شهرستان تولید کننده محصولات کشاورزی و باغی، برخوردار از شرایط ایده آل برای تولید این محصولات است که امیدواریم بتوانیم با انجام برنامه ریزی های خوب، از این پتانسیل و قابلیت ویژه شهرستان به نحو احسن و بیش از پیش استفاده کنیم و نام دهاقان را به عنوان یک برند در تولید محصولات گلخانه ای کشور و نیز در بخش صادرات مطرح نمائیم.»

کد خبر: 1022152

وب گردی

وب گردی