اجرای دقیق سند راهبردی فرهنگی زمینه‌ساز تعالی واحدهای دانشگاهی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار گفت: امروز اجرای دقیق سند راهبردی فرهنگی و دانشجویی، می‌تواند زمینه‌ساز تعالی واحدهای دانشگاهی باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد جویبار، داریوش حمیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی و کارگروه آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری که در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران برگزار شد، اظهار کرد: تصمیمات اتخاذشده در شورای فرهنگی با توجه به ماهیت حقوقی اعضا باید به‌صورت کارشناسی شده و از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. علاوه بر این مصوبات بعد از اجرایی‌شدن با کنترل و نظارت مورد ارزیابی قرار گیرد تا از نتایج حاصل بالاترین بهره‌وری در مراحل بعدی کسب شود.

وی وجود سند راهبردی فرهنگی دانشجویی برگرفته از اسناد بالادستی را به‌عنوان نقشه راه فرهنگی مثبت ارزیابی کرده و گفت: با اولویت قراردادن برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها می‌توان فضای عمومی حاکم بر دانشگاه‌ها را چه به لحاظ فرم و چه به لحاظ محتوا رنگ و لعاب اسلامی بخشید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار تصریح کرد: امروز اجرای دقیق سند راهبردی فرهنگی و دانشجویی، می‌تواند زمینه‌ساز تعالی واحدهای دانشگاهی باشد.

حمیدی ابراز امیدواری کرد: اعضای کانون‌های بسیج اساتید و بسیج دانشجویی با کمک تشکل‌های اسلامی سیاسی و دبیران هم‌اندیشی، زمینه اجرای همه برنامه‌های مرتبط فرهنگی را مهیا کرده و مسئولان دانشگاه‌ها هم‌ بستر لازم برای اجرای فعالیت‌های آنها را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی‌کارنامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران نیز با بیان اهمیت شناخت تخصصی اعتقادی و رفتاری دانشجویان در گام نخست تصریح کرد: گروه معارف اسلامی واحدها در قالب یک طرح پژوهشی می‌توانند با توزیع پرسش‌نامه‌ها بین دانشجویان و جمع‌آوری اطلاعات از وضعیت اعتقادی و رفتاری آنها تحقیق کرده و نتایج آن را به‌صورت کاربردی در اختیار تصمیم سازهای فرهنگی واحدها قرار دهند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با بیان جایگاه والا شورای فرهنگی گفت: اگر اعضای این شورا به‌عنوان یک کارشناس فرهنگی و مسلط به آیین‌نامه‌ها مربوطه، در جلسات حضور پیدا کنند، بسیار حضورشان مؤثرتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام علی غفاری افزود: مسئولان اجرایی واحدها باید دستورالعمل آراستگی را به‌صورت عملیاتی رصد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022158

وب گردی

وب گردی