«تحولات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهر دزفول در دوره پهلوی» بررسی می شود

کتاب «تحولات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهر دزفول در دوره پهلوی۱۳۰۴ تا ۱۳۵۷» فردا (چهارشنبه دوم مرداد ماه) در سرای اهل قلم نقد و بررسی می شود.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، در نشست نقد و بررسی کتاب «تحولات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهر دزفول در دوره پهلوی۱۳۰۴ تا ۱۳۵۷» که چهارشنبه (دوم مرداد ماه) برگزار می شود غلامرضا درکتانیان، علی محمد طرفداری و مطلب مطلبی درباره این کتاب سخنرانی می کنند.

غلامرضا درکتانیان در این کتاب اطلاعاتی را در مورد «هسته اولیه، جغرافیای تاریخی، فضاهای مذهبی و تحولات کالبدی دزفول؛ تحولات اجتماعی و فرهنگی از قبیل اجرای برنامه‌های ارتقای بهداشت و درمان، وضعیت مدارس، ورزش و جاذبه‌های تاریخی دزفول؛ تحولات اقتصادی از قبیل شرکت‌های کشت و صنعت، محصولات اساسی کشاورزی و دامداری، کارخانه‌های بزرگ، سازمان‌ آب و برق خوزستان، مرکز تحقیقات کشاورزی و تأثیر آن‌ها بر شهر دزفول» بر اساس مطالعات اسنادی ارائه کرده است.

این تحقیق در نظر دارد با توجه به مفاهیم بنیادی شهری از لایه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با رویکردی تاریخی به توسعه شهری؛ تحولات تاریخی حرکت شهر از بافت قدیم به سمت ساخت‌های جدید از جمله توسعه معابر و خیابان‌کشی‌ها، تملک فضاهای محله و دیگر امکانات سنتی شهری مانند سیستم‌های آبیاری، آب انبارها و قمش‌ها (قنات‌ها)، اماکن مذهبی و فرهنگی ـ ‌آموزشی، وضعیت محله‌ها و اسکان جمعیت، طرح‌های نوسازی و تأثیر آن در کنش و واکنش‌های شهر دزفول را تجزیه و تحلیل کرده و این حرکت را برای شناخت فرصت‌ها و تهدیدهای موجود بررسی کند.

علاقمندان برای حضور در این نشست می توانند چهارشنبه (دوم مرداد ماه) ساعت ۱۶ به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ مراجعه کنند.

کد خبر: 1022166

وب گردی

وب گردی