نخبگان دانشگاهی در حوزه چالش های دریایی تحقیق کنند

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باید با توانمندی نخبگان بستر را فراهم کنیم تا نخبگان دانشگاهی در نیرویی دریای فرصت کار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رویداد چالش نوآوری «طراحی دستگاه حفاظت از خوردگی جریان تزریقی در شناورها» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) گفت گفت: ایران کشوری دریایی محسوب می شود به نحوی که در جنوب کشور ٢٢٠٠ کیلومتر آب داریم و در شمال کشور هم حدود ١٢٠٠ کیلومتر مربع وسعت آبی وجود دارد. بیگانگان در خلیج فارس از زمان گذشته حضور داشتند.

وی افزود: امروز در خلیج فارس آمریکایی ها حضور دارند و این نشان از اهمیت بالای خلیج فارس است و تشکر می کنم از اساتید و مدیران دلسوز دانشگاه آزاد که در این زمینه کارهای علمی انجام می دهند. بنا به فرمایشات رهبری باید از افراد نخبه و دانشگاهی استفاده کنیم و الان با افتخار با ٣٢ دانشگاه در ارتباط هستیم.

تنگسیری تصریح کرد: این ایستادگی ما برای نسل های بعدی به عنوان یک شاخص تلقی خواهد شد و به رزمندگانی که ٨ سال با دست خالی مقابل ٨٢ کشور ایستادند و نگذاشتند ذره ای از خاک وطن دست بیگانگان بیافتد.
وی ادامه داد: خوردگی یکی از معضلاتی است که در دریا داریم در سمت خلیج فارس خوردگی بیشتر است بادی که از جنوب می آید ایستایی دارد و رطوبت در بندرعباس ٨٠ درصد بوده و به این دلیل خوردگی در سواحل ایران بیشتر است پس باید در سواحل خلیج فارس برای خوردگی فکری اساسی کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: باید با توانمندی نخبگان بستر را فراهم کنیم تا نخبگان دانشگاهی در نیرویی دریای فرصت کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه هرشناوری که وارد ایران می شود باید از جزایر ایران عبور کند افزود: دریا یک فضای وسیعی است که نسبت به دیگر نیروها جامع تر است. اگر در زمان صلح کار نکنیم و انگیزه در نیروها ایجاد نکنیم نمی توانیم در زمان جنگ فعالیت داشته باشیم.

تنگسیری در پایان گفت: علمی که هم نظری و هم عملی باشد می تواند به ما کمک کند تا ازمشکلات عبور کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1022168

وب گردی

وب گردی