برنامه های فضایی ترامپ ناامیدکننده است

دونالد ترامپ در مدت تصدی گری خود در کاخ سفید تاکنون چندین بار از برنامه های پرطمطراق ناسا در زمان خود داد سخن رانده، در حالی که متخصصان امر و بخصوص «باز آلدرین» فضانورد «آپولو 11» در مراسم بزرگداشت سالگرد قدم گذاشتن انسان بر روی ماه اظهاراتی جالب و ناقض این ادعاها داشته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «باز آلدرین» فضانورد «آپولو 11» طی دیداری که با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا داشت به وی اعلام کرد که برنامه های فضایی «ناسا»،اداره کل ملی هوانوردی و فضای ایالات متحده در دوران او یک ناامیدی بزرگ برای آمریکاست. آلدرین دومین انسانی است که طی 50 سال گذشته قدم بر روی ماه گذاشته است.

وی که در یک کنفرانس در اتاق بیضی با ترامپ شرکت کرده بود اعلام کرد که بی اعتنایی های رئیس جمهور به وضعیت و برنامه های ناسا موجب ایجاد وضعیت موجود شده است.

در این نشست که مایکل کالینز دیگر فضانورد آپولو11 نیز حضور داشت، بالدرین گفت: صادقانه باید بگویم که طی 10 تا 15 سال اخیر اوضاع بسیار ناامیدکننده بوده است. قادر بودیم که بسیار زودتر از اینها به دستاوردهای امروز برسیم. هر چند که امروزه موشک های درجه یک و فضاپیمای درجه یک جهان را در اختیار داریم اما هنوز نمی توانیم آنها را با یک عملیات قابل توجه به مدار ماه بفرستیم که این امر ناامیدی بزرگی برای من است.

در همین راستا جیم برایدنشتاین مسئول ناسا که در جلسه حضور داشت در جواب بالدرین گفت که ناسا در حال کار کردن بر روی این ماجراست!

این اظهارات در حالی گفته شد که درست پیش از بالدرین ترامپ ضمن قدردانی و تعریف از برنامه ها و فعالیت های ناسا اعلام کرد حالا بیشتر از اینها هم خواهیم رفت! نه تنها به ماه که به مریخ خواهیم رسید!

انتهای پیام/

کد خبر: 1022172

وب گردی

وب گردی