وجود ۳۳ هزار مدرسه با بخاری نفتی در کشور

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کل کشورگفت: در ابتدای سال ۵۷ هزار بخاری نفتی داشتیم که ۲۴ هزار از این بخاری‌های نفتی جمع شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، داریوش ورناصری، معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کل کشور در نشست خبری جمع آوری مدارس خشتی گلی و بخاری‌های نفتی اظهار کرد: بخشی از کار‌ها شروع شده و بخش دیگر را تا پایان تابستان به اتمام می‌رسانیم.

وی درباره مدارس خشتی و گلی گفت: جمع آوری این مدارس اولیوت اول این سازمان است. این مدارس در هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه ممکن است آسیب جدی ببیند این مدارس در اکثر استان‌های کشور وجود دارند و هم اکنون تعداد این مدارس به ۴۰۰ کلاس درس رسیده درس سطح کشور رسیده است.

ورناصری گفت: در استان لرستان، گیلان، خوزستان، فارس، گهکیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، ایلام، چهار محال و بختیاری، مرکزی، قزوین، تهران، البرز، خراسان شمالی، قم، همدان، بوشهر و هرمزگان دیگر هیچ کلاسی به شکل خشتی و گلی نداریم.

وی در ادامه درباره استان‌های دارای مدارس خشتی و گلی گفت: سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفحان، اردبیل، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، سمنان، کردستان، گلستان، خراسان جنوبی هنوز دارای مدارس خشتی و گلی هساند و تا قبل از شروع سال تحصیلی این مدارس را جمع آوری خواهیم کرد.

وی افزود: در سیستان بلوچستان تعداد زمانی بیش از ۴۰۰ کلاس درس در سیستان داریم، ولی امروز ۱۶۷ کلاس درس خشتی و گلی در سیستان داریم و عملیات اجرایی جمع آوری بقیه هم مدارس هم در دست اجرا است. تا قبل از پایان سال تحصیلی این بخش نیز جمع آوری می‌شود. در ۳۰ استان جشن برچیدن مدارس خشتی و گلی را خواهیم گرفت.

در خصوص تعداد بخاری‌های نفتی در مدارس گفت: برخی مدارس کشور فاقد بستر گاز هستند و مثلا در برخی از روستا‌ها برق و گاز نداریم و جایی که گاز نداریم نمی‌توانیم از سامانه‌های گازی استفاده کنیم و بالاجبار از وسایل نفتی استفاده می‌کنیم.

ورناصری گفت: هم اکنون ۲۴ هزار کلاس درس داریم که علمک گاز به مدرسه رسیده است، ولی همچنان بخاری نفتی دارند. این ۲۴ هزار کلاس درس که با بخاری‌های نفتی دایر هستند جمع آوری شوند.

وی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در ابتدای سال تحصیلی مدرسه‌ای نخواهیم داشت که علمک گاز داشته باشد و بخاری نفتی در مدرسه استفاده شود.

ورناصری گفت: با این وجود فقط در مدارسی که دارای علمک گاز هستند خواهیم توانست بخاری‌های نفتی را جمع آوری کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: هم اکنون در مدارس یزد، همدان، قم، خراسان شمالی، البرز و تهران در حال حاضر هیچ بخاری نفتی برای گرمایش مدارس نداریم. در سایر استان هم کار شروع شده و در ابتدای سال تحصیلی با بخاری‌های نفتی در این گونه مدارس خداحافظی خواهیم کرد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس گفت: در ابتدای سال ۵۷ هزار بخاری نفتی داشتیم که ۲۴ هزار از این بخاری‌های نفتی جمع شده است.

وی افزود: برای مدارس خشتی و گلی بخاری‌های نفتی تاکنون اعتبار صورت گرفته و درگیر عملیات اجرایی این مدارس هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022193

وب گردی

وب گردی