منطقه‌‌‌‌‌بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی فرصتی برای بازاریابی محصولات دانش‌‌‌‌‌بنیان

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌‌سازی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: منطقه‌‌‌بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد، فرصتی برای بازاریابی محصولات دانش‌‌‌بنیان از سوی این مراکز بوده که در تجاری‌‌‌‌سازی این محصولات نقش مهمی دارد.

حامد افشاری مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌‌سازی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره منطقه‌‌‌بندی مراکز رشد در دانشگاه آزاد گفت: با توجه به اینکه مراکز رشد باید به صورت شبکه‌‌ای فعالیت خود را ادامه دهند و جدایی این مراکز نتیجه خوبی را به دنبال ندارد باید به صورت یکپارچه عمل کنیم. به این ترتیب، هر یک از مراکز رشد به جای اینکه ادعا کند چه تعداد محصول دانش‌‌بنیان دارد تمام محصولات دیگر مراکز را هم محصول خود دانسته و در بازاریابی این محصولات فعالیت خواهد داشت به این ترتیب یک هم‌‌افزایی ایجاد شده که این امر باید به صورت یکپارچه در سطح کشور ادامه یابد.

وی افزود: برای به وجود آوردن یک انسجام مناسب در میان مراکز رشد دانشگاه آزاد، این مراکز را به صورت استانی و منطقه‌‌ای تقسیم‌‌بندی کردیم تا تبدیل به یک شبکه واحد شوند. استان‌‌‌های مختلف و هم‌‌‌جوار یکدیگر را در قالب یک شبکه قرار دادیم تا به صورت منسجم با بازسازی محصولات یکدیگر گام‌‌‌های بلندی را در این زمینه بردارند. در نهایت بعد از ارزیابی منطقه‌‌بندی مراکز رشد در دانشگاه آزاد، کلیه این مراکز در قالب یک شبکه سراسری و یکپارچه کار می‌‌کنند.

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌‌سازی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه درباره مهم‌‌‌ترین نتیجه منطقه‌‌‌‌‌بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: دستاورد این منطقه‌‌بندی در مراکز رشد، منجر به توانمند شدن کلیه این مناطق در ارائه و تجاری‌‌‌سازی محصولات دانش‌‌بنیان خواهد شد. در واقع یک اتحاد و انسجامی برای کلیه این مراکز در جهت بازاریابی و ارائه محصولات تولید شده در مراکز رشد ایجاد می‌‌شود که در نهایت سودآوری مناسبی برای دانشگاه آزاد خواهد داشت.

افشاری درباره چگونگی ایجاد مراکز رشد در واحدهای دانشگاهی تاکید کرد: برای ایجاد مرکز رشد باید اکوسیستم فناوری و نوآوری مناسب و زیر ساخت‌‌های لازم در هریک از واحدهای دانشگاهی وجود داشته باشد. در واقع ایجاد مرکز رشد، نیازمند تقاضا و ظرفیت لازم برای کسب و کار، ایجاد واحدها و هسته‌‌‌های فناور در جهت تولید محصولات دانش‌‌بنیان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022211

وب گردی

وب گردی