برخی به‌دنبال تصاحب سهام دولت در شرکت‌های خودروسازی هستند

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع مجلس گفت: برخی به دنبال این هستند سهام 14 درصد ایران خودرو و 17 درصد سایپا را خریداری و آن را تصاحب کنند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز،حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که برخی قطعه‌سازان که نقش بزرگی در برهم زدن بازار خودرو و عدم تحویل قطعه به ایران خودرو و سایپا دارند به دنبال خرید باقیمانده سهام دولت در این 2 خودروساز هستند گفت: اگر دولت بخواهد سهام خود در این دو خودروسازی را واگذار کند ما باید تلاش کنیم واگذاری درست انجام شود.

وی با بیان اینکه باید مراقبت کنیم که مافیاهای خودرو مبادا با استفاده از این شرایط، خودروسازی را به نفع خودشان به انحصار درآورند، اظهار داشت:‌ برخی به دنبال این هستند تا با استفاده از این آب گل‌آلود و نحوه خصوصی‌سازی که به نوعی تبدیل به وسیله‌ای برای تاراج بیت‌المال شده است، سهام 14 درصد ایران خودرو و 17 درصد سایپا را خریداری و به نفع خود تصاحب کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: مجلس، سازمان‌ بازرسی، دیوان محاسبات و نهاد‌های نظارتی باید تلاش‌شان را بکنند که سهام دولت در ایران خودرو و سایپا به افرادی واگذار شود که اولاً دارای اهلیت باشند، ثانیاً به نرخ عادله روز معامله انجام شود تا مافیایی به وجود نیاورند که دوباره شاهد شکل گرفتن انحصار و افزایش مجدد قیمت خودرو داشته باشیم.

حسینی‌کیا درباره اینکه آیا از هر روشی برای خلاص شدن خودروسازی از سهام دولتی باید استفاده کرد، گفت: خیر، راهکار این است که این واگذاری باید با نظارت قوی از سوی نهادهای و سازمان‌های نظارتی با دقت انجام گیرد و باید این سهام را به قیمت عادله روز کارشناسی و واگذار کنند و دستگاه قضایی و سازمان بازرسی هم نظارت جدی داشته باشند. مجلس هم با استفاده از جایگاه نظارتی خود اگر ببیند خطایی اتفاق افتاده از طریق تحقیق و تفحص به موضوع ورود خواهد کرد.

فارس

کد خبر: 1022212

وب گردی

وب گردی