استانداردهای فنی و مهندسی ساخت شناورها ارتقا می‌یابد

رئیس سازمان صنایع دریایی گفت: استانداردهای فنی و مهندسی ساخت شناورها و تجهیزات دریایی با استفاده از ظرفیت‌های موسسه رده‌بندی ایرانیان ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، امیر دریادار رستگاری رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به منظور ارزیابی از توان فنی و علمی و همچنین آشنایی نزدیکتر و بیشتر با فعالیت‌های دانش بنیان صنعت رده‌بندی کشور از موسسه رده‌بندی ایرانیان بازدید کرد.

در جریان این بازدید گزارشی از روند و نحوه تولید استانداردهای فنی، ارزیابی و تایید طراحی شناورها، بازرسی‌های رده‌بندی و قانونی کشتی‌ها، خدمات آموزشی و انتقال تکنولوژی و سایر فعالیت‌ها و دستاوردهای کارشناسان و نخبگان دریایی کشور در حوزه بازرسی و رده بندی ارائه شد و زمینه‌های همکاری و بهره‌گیری از خدمات توان فنی داخلی در طرح‌ها و برنامه‌های کلان تحت مدیریت سازمان صنایع دریایی و در صدر آن طرح تحول صنعت دریایی مورد بررسی و توافق قرار گرفت.

همچنین به منظور هم‌افزایی و استفاده مشترک از دستاوردهای علمی و فنی توافق شد کمیته‌های فنی و تخصصی و هسته‌های علمی متناسب با نیاز صنعت کشور تشکیل و برگزاری دوره‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی مشترک در دستور کار قرار گیرد.

امیر دریادار رستگاری در جریان این بازدید با ابراز خرسندی از بومی‌سازی موفق خدمات مورد نیاز صنایع دریایی کشور در داخل و جلوگیری از خروج ارز و خودکفایی در صنعت رده‌بندی بر تعامل مشترک و ارتقاء استانداردهای فنی و مهندسی ساخت شناورها و تجهیزات دریایی با استفاده از ظرفیت‌های موسسه رده بندی ایرانیان تاکید کرد.

کد خبر: 1022219

وب گردی

وب گردی