برنامه های واحد کرج در حوزه اشتغال‌زایی اعلام شد/ خبر خوب برای دانشجویان کشاورزی و فنی مهندسی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برنامه‌های این واحد دانشگاهی در حوزه اشتغال آفرینی برای دانشجویان را در دو بخش کشاورزی و صنعت اعلام کرد.

محمدحسن برهانی‌فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های واحد کرج در حوزه اشتغال آفرینی دانشجویان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، موضوع کارآفرینی را در دو حوزه صنعت و کشاورزی دنبال می کند؛ در حوزه کشاورزی، با توجه به صحبت هایی که با بخش های مختلف انجام شده است، دانشجویان رشته کشاورزی می توانند در زمین 22 هکتاری نزدیک دانشگاه، کار خود را آغاز کنند و برای خود درآمدزایی داشته باشند.

وی افزود: دانشجویان رشته کشاورزی می توانند علاوه بر فعالیت‌های تحقیقاتی و درآمدزایی، برای دانشگاه سودآوری داشته باشند که این موضوع، در افزایش درآمدهای غیر شهریه ای دانشگاه اثر گذار خواهد بود.

برهانی فر ادامه داد: همچنین با برخی نهادهای ذی صلاح از جمله جهاددانشگاهی، سپاه پاسداران و بنیاد مستضعفان به منظور خریداری زمین های کشاورزی بیشتر، توافق هایی انجام خواهد شد که بتوانیم این ایده را توسعه دهیم و اشتغال‌زایی بیشتری داشته باشیم. هدف اصلی ما این است که تمامی دانشجویان رشته کشاورزی واحد کرج بتوانند در این طرح فعالیت داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: در فاز اول این پروژه، 20 تا 30 دانشجوی کشاورزی می توانند به صورت مستقیم مشغول به کار شوند و درآمدزایی داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت‌های اشتغال آفرین واحد کرج در حوزه صنعت تصریح کرد: در این حوزه طرحی را تحت عنوان «مدرسه تربیت مهندس خوب» اجرا خواهیم کرد؛ در این طرح، دانشجویان رشته های فنی و مهندسی هم‌ زمان با فرآیند تحصیل، فعالیت‌های عملیاتی خود را آغاز می کنند. این طرح از ابتدای سال تحصیلی جاری برای دانشجویان فنی و مهندسی اجرایی خواهد شد.

برهانی فرد تاکید کرد: دانشجویانی که در این مدرسه فعالیت داشته باشند پس از فارغ التحصیلی، می توانند به راحتی وارد بازار کار شوند و برای خود اشتغال‌زایی کنند؛ پس از اتمام دوره کارآموزی به دانشجویان گواهینامه پایان دوره داده می شود و آماده کار خواهند شد.

وی یادآورشد: دانشجویان رشته‌های مکانیک، برق، صنایع، کامپیوتر، عمران و مجموعه دانشکده فنی و مهندسی می توانند در این مدرسه حضور داشته باشند؛ حضور در این مدرسه محدودیت ندارد اما در صورت استقبال دانشجویان، ظرفیت پذیرش را افزایش خواهیم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022221

وب گردی

وب گردی