یارانه نقدی از محل قطع یارانه ثروتمندان افزایش یابد/مسیر ارز 4200 تومانی نباید تغییر کند

یک کارشناس اقتصادی گفت: در شرایط فعلی نباید یارانه نقدی بالا رود و اگر دولت تصمیم به این کار دارد باید با قطع یارانه ثروتمندان این کار صورت پذیرد و نباید مسیر ارز 4200 تومانی تغییر کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، آلبرت بغزیان با اشاره به پیشنهاد طرحی مبنی بر قطع ارز 4200 تومانی و افزایش یارانه نقدی از این محل گفت: ما باید ببینیم در وهله نخست علت پیشنهاد چنین طرحی چیست. آیا هدف افزایش یارانه است یا اینکه هدف اصلاح وضعیتی است که ارز 4200 تومانی به ثمر ننشست.

این استاد دانشگاه گفت:‌اگر هدف افزایش یارانه نقدی است که در شرایط فعلی من مخالف افزایش یارانه نقدی هستم.

وی گفت: اما اگر دولت واقعا تصمیم دارد یارانه نقدی را بالا ببرد، به جای اینکه ارز 4200 تومانی را حذف کند و از محل آن یارانه نقدی را بالا ببرد، می‌تواند یارانه اقشار مرفه جامعه را حذف کرده و از محل آن رقم یارانه نقدی را افزایش دهد که خوشبختانه قانون نیز به دولت چنین اجازه‌ای داده است.

این استاد دانشگاه گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حذف ارز 4200 تومانی تبعات بسیار زیادی روی قشر ضعیف یارانه‌بگیر خواهد داشت و شرایط را از اینکه هست بدتر خواهد کرد؛ بر این اساس من اصلا توصیه نمی‌کنم که افزایش یارانه نقدی از این محل صورت گیرد.

این کارشناس اقتصادی افزود: اما اگر هدف از قطع ارز 4200 تومانی این است که این ارز به اهداف تعیین‌شده نرسید و کسانی که این ارز را گرفتند بجای آنکه کالای اساسی وارد کنند، رفتند و کالای غیراساسی مانند گوشی موبایل و امثال آن وارد کردند که اخبارش را همه روزه از رسانه‌ها می‌شنویم، این وظیفه قوه قضائیه و دولت را سنگین می‌کند که دولت باید بررسی کند که چرا این ارز 4200 تومانی به اهداف موردنظر نرسید و قوه قضائیه باید با این افراد شدیدترین برخورد را داشته باشد.

بغزیان با تاکید بر اینکه بر این اساس من صلاح نمی‌دانم مسیر ارز 4200 تومانی تغییر کند، گفت: این ارز باید در مسیر صحیح خود حرکت کند و هرگز نباید صورت مسئله را پاک کرد و یک مسئله جدیدی برای آن ایجاد کنیم.

فارس

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کد خبر: 1022228

وب گردی

وب گردی