دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال شفاف سازی بودجه است/ توسعه درآمدهای دانش بنیان و پژوهشی در دستور کار قرار دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: تنظیم بودجه دانشگاه آزاد اسلامی از سال شمسی به تحصیلی یک انضباط مالی ایجاد می‌‌کند و برآوردهای درآمد و هزینه را واقعی‌‌تر خواهد کرد و یک انسجام صحیح به وجود می‌‌آورد.

محمدکاظم کاوه‌‌پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تغییر سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی از سال شمسی به سال تحصیلی گفت: با توجه به اینکه فعالیت دانشگاه‌‌‌‌ها در سال تحصیلی، عمدتا از مهر شروع می‌‌شود بنابراین برای عملیاتی شدن صحیح بودجه در واحدهای دانشگاهی، بهترین زمان از مهرماه است که به صورت سال مالی بودجه تنظیم می‌‌شود. براین اساس بودجه تنظیم شده پاسخگوی مناسبی در جهت تامین هزینه‌‌های موجود خواهد بود. وی افزود: تنظیم بودجه دانشگاه آزاد اسلامی از سال شمسی به تحصیلی یک انضباط مالی ایجاد می‌‌کند و برآوردهای درآمد و هزینه را واقعی‌‌تر خواهد کرد و یک انسجام صحیح به وجود می‌‌آورد. در روش محاسبه بودجه سالانه، هزینه‌‌های بخشی از ترم دوم به سال بعد موکول می‌‌شود و مشخص نیست، اما با محاسبه بودجه از مهرماه، ترم دوم هم که به عنوان سال مالی مورد نظر قرار دارد پیش‌‌‌‌بینی بودجه را راحت‌تر می‌کند. در واقع برنامه جدید بودجه یک انسجام مالی در تنظیم هزینه‌‌‌‌های دانشگاه آزاد به وجود آورده است.

کاوه‌‌پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در ادامه درباره اختصاص بودجه 10 درصدی شهریه‌های متغیر پایان‌نامه‌‌های ارشد و دکتری به بحث پژوهش تاکید کرد: دانشگاه آزاد هدف خود را بر توسعه درآمدهای غیرشهریه‌‌‌‌‌ای و افزایش تولیدات دانش‌‌بنیان و امور پژوهشی قرار داده است. بر همین مبنا در حوزه پژوهش، یک ظرفیت معین و مشخصی را برای تامین هزینه‌‌های مربوط در راستای تحقق این اهداف در نظر گرفته تا از حالت مقاله‌‌‌‌محوری به تولید در عرصه پژوهش منجر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022314

وب گردی

وب گردی