دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) قطب شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل است/ همکاری دانشگاه‌های کشور برای حل مشکلات مرتبط با دریا

مدیر مرکز رشد واحد یادگار امام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) به عنوان قطب شبکه های ارتباطی و حمل و نقل برنامه راهبردی را در نظر دارد که قسمت قابل توجهی آن حمل و نقل دریایی است.

علیرضا پازکی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درمورد برگزاری چالش های نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام به عنوان قطب شبکه های ارتباطی و حمل و نقل برنامه راهبردی را در نظر دارد که قسمت قابل توجه آن حمل و نقل دریایی است. چون عملا حمل و نقل دریایی درحال حاضر از منظر بحث خوردگی یکی از بزرگترین آسیب ها را دیده است؛ دانشگاه بسیج شدند که با همکاری نیروها و سازمان های دیگر ایجاد یک ارتباط و اتصال حلقه مفقوده را برطرف کند.

وی افزود: ما در دو محور این موضوع را دنبال خواهیم کرد. در ابتدا بازگو کردن چالش نوآوری بود و در فاز دوم ادامه تحقیقات و کاربردی کردن این خروجی ها در بحث اجرا است. قسمت بعدی چالش ها در مورد زمینه های مرتبط با حمل و نقل دریایی از جنبه زیست محیطی، خوردگی و افزایش گپ های عملکردی در سیستم ها است.

پازکی با اشاره میزان مبلغ پاداش برای 3 تیم اول مسابقات چالش نوآوری ادامه داد: تیم اول که در مسابقه چالش نوآوری شرکت کرده بود موفق شد جایزه 25 میلیون تومانی انعقاد پروژه را کسب کند. تیم های دوم و سوم به ترتیب دو و یک میلیون تومان جایزه نقدی دریافت کردند. برنامه داریم با توجه به همکاری و تفاهم نامه هایی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برقرارکردیم بتوانیم طرح های خوب اعضای هیات علمی و دانشجویان را جمع آوری و پایش کنیم تا پس از داوری ها این طرح ها به مرحله عملیاتی برسد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام گفت: خوشبختانه از مجموع 6 تیم منتخب در چالش نوآوری دو تیم متعلق به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بودند. این اتفاق خوبی است که توانستیم از نیروهای جوان در بحث های علمی استفاده کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، چالش نوآوری با همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام با عنوان محافظت از شناورها برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022346

وب گردی

وب گردی