کرسی‌های آزاد‌اندیشی تا نقطه مطلوب فاصله دارند/  دانشگاه‌ها دارای محیط‌ باز فکری هستند

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ه) درباره کرسی‌های آزاداندیشی گفت: کرسی‌های گفتمانی هنوز تا نقطه مطلوب فاصله دارند؛ اما مسئولان دانشگاه تمام ظرفیت‌ها را آماده کرده‌اند تا دانشجویان بتوانند فعالیت‌های موثرتری در قالب کرسی‌های آزاد‌اندیشی داشته باشند.

سید ابوالحسن نائینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) فعال هستند؛ اما دانشجویان باید برای بهتر شدن فعالیت آنها به میدان بیایند. مسئولان دانشگاه تمام ظرفیت‌ها را آماده کرده‌اند تا دانشجویان بتوانند فعالیت‌های موثرتری در قالب کرسی‌های آزاد‌اندیشی داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت‌های خودجوش استادان دانشگاه برای برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی اظهار کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی کاری حکومتی نیست؛ اما دانشجویان و استادان باید برای ادامه فعالیت‌های خود در قالب فعالیت‌های گفتمان‌ساز تشویق شوند. همچنین صاحب‌نظرانی که در کرسی‌های آزاد‌اندیشی شرکت می‌کنند باید درباره موضوعات روز نظر بدهند.

نائینی با تاکید بر چارچوب کرسی‌های آزاداندیشی برای نظریه پردازی در عرصه‌های مهم کشور گفت: دانشگاهای کشور بر اساس مسائل بومی خود برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نحوه اجرای آن تصمیم‌گیری می‌کنند. وظیفه مسئولان دانشگاه ایجاد زمینه‌ای است تا دانشجویان و استادان به کرسی‌های آزاداندیشی ورود کنند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ه) با در نظر داشتن حرکت رو به رشد کرسی‌های آزاد‌اندیشی ابراز کرد: کرسی‌های گفتمانی برای به نتیجه رسیدن، نیاز به زمان و هنوز تا نقطه مطلوب فاصله دارند.

وی در ادامه به ترس برخی از افراد برای گفتن موضوعات خاص در کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرد و گفت: زمانی این مسائل وجود داشت؛ اما ترس از گفتن و بیان موضوعات مهم در کرسی های آزاد‌اندیشی شکسته شده است. کسی را نمی‌شناسم که برای گفتن برخی صحبت‌های خاص به دردسر افتاده باشد.

نائینی با اشاره به اهمیت وجود کرسی های آزاداندیشی برای گفتمان‌سازی در جامعه ابراز کرد: گفتمان‌سازی کرسی‌های آزاد اندیشی به موضوع انتخابی بستگی دارد. دانشگاه‌ها امروز محیط فکری گسترده‌ای دارند و دانشجویان و استادان باید حرف خود را بدون داشتن هیچ ترسی بیان کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022347

وب گردی

وب گردی