اپل به یو.اس‌.بی-سی تن نمی‌دهد

زمان زیادی به برگزاری رویداد سالانه اپل باقی نمانده و با درز اطلاعاتی در مورد جدیدترین آیفون اپل به نظر می‌رسد این شرکت هنوز به استفاده از درگاه USB-C برای متحد شدن با دیگر گوشی‌های بازار تن نداده است.

به گزارش ایسکانیوز، فقط چند هفته تا ماه سپتامبر مانده است، به این معنی که ما به سرعت در حال نزدیک شدن به تاریخ برگزاری رویداد پاییزه اپل و احتمالا مواجه شدن با یک غافلگیری بزرگ، یعنی آیفون 11 هستیم.

آخرین شایعات در مورد آیفون جدید اپل نشان می‌دهد این شرکت بار دیگر مثل سال گذشته که آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR را معرفی کرد، سه مدل جدید برای رونمایی خواهد داشت.

با توجه به منابع وبسایت "9to5Mac" که محصولات اپل را تحلیل می‌کند، آیفون‌های آینده همچنان از درگاه‌های لایتنینگ بهره خواهند برد. این برخلاف انتظار بسیاری از طرفداران اپل بود، چرا که اپل در آخرین نسخه "آیپد پرو"(iPad Pro) از درگاه USB-C استفاده کرد.

به نظر می‌رسد که این گوشی‌های جدید دارای یک موتور "تپتیک"(Taptic) جدید برای جایگزینی با فناوری لمس حساس به فشار سه‌بعدی است که اپل از آیفون 6S از آن استفاده کرده است.

موتور "تپتیک" ترکیبی از کلمات "لمس"(tap) و "بازخورد لمسی"( haptic feedback) است و نامی است که اپل برای فناوری ابداعی خود گذاشته است که احساسات لمس را در قالب ارتعاشات به کاربران دستگاه‌های اپل مانند اپل واچ، آیفون، آیپد و لپ‌تاپ‌های مک‌بوک فراهم می‌کند.

اپل از نصب فناوری لمس سه‌بعدی در آیفون XR امتناع کرد و در عوض یک سیستم لمسی(haptic touch system) را تعبیه کرد. احتمالا اپل از این روش در ادامه تولید XS و XS Max نیز استفاده خواهد کرد.

در حال حاضر روشن نیست که "موتور تپتیک" چه ویژگی‌هایی به همراه خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد هدف کلی آن بهبود بازخورد لمسی است.

در مورد دوربین گفته می‌شود، لنز جلویی ظاهرا دارای قابلیت ضبط ویدئوی آهسته با سرعت 120 فریم در ثانیه است.

تازه‌ترین شایعات از گزارش بلومبرگ می‌آید که پیش‌بینی کرده است دوربین‌های پشت جایگزین‌های XS و XS Max به حالت مربع قرار خواهند گرفت که حاوی سه دوربین خواهد بود.

گزارش می‌شود که یکی از این سه لنز قادر به ثبت تصاویر زاویه وسیع(wide-angle) و استفاده از یک ویژگی به نام "قاب هوشمند"(Smart Frame) است. به نظر می‌رسد که این ویژگی، منطقه اطراف قاب اولیه عکس یا ویدیو را ثبت می‌کند، بنابراین شما می‌توانید قاب و یا چشم انداز را بعدا تغییر دهید. گوشی این جزئیات اضافی را برای مدت زمان محدودی حفظ می‌کند و سپس به دلایل حفظ حریم خصوصی به طور خودکار آن را حذف می‌کند.

همچنین گفته می‌شود که کیفیت نمایشگر آیفون‌های جدید نسبت به مدل‌های سال گذشته تغییری نخواهد داشت و تعجب آور نخواهد بود اگر این دستگاه‌ها از آخرین تراشه اپل موسوم به A13 بهره ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022352

وب گردی

وب گردی