قرارگاه نظم و امنیت در پایتخت تشکیل شد

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: قرارگاه نظم و امنیت در شهر تهران توسط نیروی انتظامی و شهرداری تهران، تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در افتتاحیه استودیو پلیس پایتخت به اهداف چهارگانه برای افتتاح این مرکز اشاره کرد وگفت: امروز استودیو پلیس تهران با این باور و اعتقاد افتتاح شد که بتوانیم توان و قدرت ایجابی و آموزشی خود را بالا ببریم.

روزی ۱۵ هزار نفر به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: همواره پلیس تأکید کرده است که اقدامات آموزشی، ایجابی پلیس و اقداماتی سلبی و برخوردهای پلیسی ارجحیت دارد و این را در عمل نشان دادیم.

وی یکی از مولفه‌ها و شاخصه‌های این اقدام را ایجاد استودیو پلیس پایتخت دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با این ظرفیت گام‌های بلند برداریم.

قرار گاه ایجاد نظم و انضباط در شهر تهران توسط ناجا و شهرداری تهران تشکیل شده که مرکز اصلی آن در نیروی انتظامی و معاونت خدمات‌رسانی است

سردار رحیمی، دومین هدف از ایجاد استودیو را ارتقای احساس امنیت و آرامش ارزیابی و اعلام کرد: در یک ماه اخیر سه درصد کاهش وقوع جرایم در پایتخت داشتیم و با تشکیل قرارگاه و تعامل با قضات و دادستانی توانستیم 3 درصد کاهش در بخش سرقت و جرایم داشته باشیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت، امنیت موجود در تهران را براساس شاخص‌ها و مولفه‌ها نسبت به سایر استان‌ها دارای بالاترین ضریب دانست و گفت: سومین هدف از تشکیل استودیو، ارتقای انضباط اجتماعی است.

وی گفت: قرار گاه ایجاد نظم و انضباط در شهر تهران توسط ناجا و شهرداری تهران تشکیل شده که مرکز اصلی آن در نیروی انتظامی و معاونت خدمات‌رسانی است.

روزی ۲ هزار نفر به پلیس فتا مراجعه می‌کنند و شکایت دارند، متأسفانه بیش از ۱۲۰ درصد رشد در جرایم فضای مجازی داشته‌ایم

وی گفت: طول خیابان ولیعصر، خیابان انقلاب، پیروزی، پارک دانشجو، تقی‌آباد، حدفاصل قدس و تجریش،‌ دره فرحزاد و دامنه رودخانه جاجرود در این مدت پاکسازی شد.

سردار رحیمی اعلام کرد: اجازه نمی‌دهیم که بی‌انضباطی، شهروندان را آزرده‌خاطر کند و به واسطه همین بی‌‌انضباطی‌ها یکسری جرایم توسعه پیدا کند.

طول خیابان ولیعصر، خیابان انقلاب، پیروزی، پارک دانشجو، تقی‌آباد، حدفاصل قدس و تجریش،‌ دره فرحزاد و دامنه رودخانه جاجرود در این مدت پاکسازی شد

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت جلب همکاری و همراهی مردم با پلیس را چهارمین هدف از تشکیل استودیو پلیس پایتخت عنوان و تصریح کرد: پلیس متعلق به مردم و خادم مردم است و تمهیدات، طرح‌ها و برنامه‌های پلیس در جهت همیاری و همراهی با مردم است.

وی گفت: روزی ۲ هزار نفر به پلیس فتا مراجعه می‌کنند و شکایت دارند، متأسفانه بیش از ۱۲۰ درصد رشد در جرایم فضای مجازی داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی پایتخت بیان کرد: هر روز ۱۵ هزار نفر به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند که وقتی بررسی کرده‌ایم، مشخص شد اگر آگاهی‌های ابتدایی به آنها داده می‌شد هیچ وقت درگیر این مشکلات نمی‌شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022355

وب گردی

وب گردی