پایان مأموریت امنیتی  حشد الشعبی در عملیات اراده پیروزی

سازمان «الحشد الشعبی» اعلام کرد که نیروهای این سازمان که در مرحله دوم عملیات اراده پیروزی حضور داشتند، مأموریت امنیتی خود را به پایان رسانده‌اند.

سازمان «حشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق از پایان مأموریت خود در مرحله دوم عملیات «اراده پیروزی» خبر داد.

این سازمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «نیروهای حشد الشعبی که در مرحله دوم عملیات اراده پیروزی حضور داشتند، مأموریت امنیتی خود را تکمیل کردند».

شبکه خبری «السومریه» ضمن نقل این بیانیه، به نقل از حشد گزارش داد که «تمامی اهدافی که برای این عملیات در مناطق شمال بغداد و اطراف آن در استانهای الانبار، صلاح الدین و دیاله در نظر گرفته شده بود، محقق شد».

در همین ارتباط، «سامی المسعودی» از فرماندهان الحشد امروز چهارشنبه اعلام کرد که در منطقه «الطارمیه» واقع در شمال بغداد، پیروزی حاصل شد.

المسعودی از مقر عملیات اراده پیروزی در الطارمیه تأکید کرد که با همبستگی بین نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی عراق، این پیروزی به دست آمد.

«عبدالامیر رشید یارالله» جانشین فرماندهی عملیات مشترک عراق 29 تیر ماه گذشته اعلام کرد که با دستور فرمانده کل نیروهای مسلح و نظارت فرماندهی عملیات مشترک، مرحله دوم عملیات اراده پیروزی آغاز شد.

یار الله تأکید کرد که مرحله نخست عملیات اراده پیروزی به اهداف خود با دقت و موفقیت دست یافت و مرحله دوم نیز برای افزایش امنیت و ثبات در مناطق شمالی بغداد و مناطق اطراف آن در استان‌های دیاله، صلاح الدین و الانبار است.

فرماندهی عملیات مشترک عراق، 16 تیر ماه جاری از آغاز عملیات اراده پیروزی برای پاکسازی سه منطقه محصور میان سه استان در غرب عراق خبر داد.

هدف از مرحله نخست اراده پیروزی، پاکسازی مناطق مشترک میان سه استان صلاح الدین، نینوی و الانبار تا مرز عراق با سوریه بود که محقق شد.

کد خبر: 1022358

وب گردی

وب گردی