فقط فرش‌های صحن حضرت زهرا (س) از داخل کشور صادر می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: تاکنون موافقت ابتدایی برای بازگشایی مرز خسروی انجام شده و ستاد بازسازی عتبات عالیات آمادگی لازم برای پذیرایی از زائران در مرز خسروی را دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در پاسخ به این سوال که چرا فرش‌های بافته شده توسط بانوان در داخل کشور برای عتبات عالیات به بقاع متبرکه منتقل نمی‌شود و به فروش می‌رسد و فقط فرش‌های صحن حضرت زهرا (س) از داخل کشور صادر می‌شود گفت: این مسئله درست است و علت آن هم این است که بسیاری تاکید دارند که پول بافت خود را به عنوان نذر یا هر چیز دیگری به بقاع متبرکه هبه کنند.

وی در ادامه افزود: این طرح مشمول دو استان خراسان جنوبی و چهارمحال بختیاری می‌شود در این دو استان مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات با شرکت شرکت فرش هماهنگی‌هایی کرده اند به این دلیل که بافنده می‌خواهد از حق الزحمه خودش به عتبات هبه کند شرکت فرش دار و مواد اولیه بافت قالی را بافندگان فرش می‌دهد بافنده می‌بافند قالی قیمت می‌خورد و خود شرکت فرش را برمی دارد و مابه التفاوت قیمت را به عتبات می‌دهد و این میزان به عنوان درآمد خرج عتبات می‌شود.

چرا فرش‌های بافته شده توسط بانوان در داخل کشور برای عتبات عالیات به بقاع متبرکه منتقل نمی‌شود و به فروش می‌رسد و فقط فرش‌های صحن حضرت زهرا (س) از داخل کشور صادر می‌شود؟

وی در ادامه گفت: فقط فرش هایی که در کرمان بافته می شود در شبستان اصلی حرم حضرت زهرا (س) مورد استفاده قرار می گیرد. فقط در این صحن از فرش دستباف استفاده می کنیم.

پلارک در ادامه درباره آخرین وضعیت رایزنی ها برای بازگشایی مرز خسروی در اربعین ۹۸ گفت: تاکنون موافقت ابتدایی برای بازگشایی مرز خسروی انجام شده و ستاد بازسازی عتبات عالیات آمادگی لازم برای پذیرایی از زائران در مرز خسروی را دارد.

وی همچنین درباره موکب ها گفت: پیش از این ۲۱۰۰ موکب داشتیم که سامانه حدیدی برای پالایش فراهم شده و تاکنون بیش از ۹۰ درصد موکب داران برای حضور در مراسم اربعین ثبت نام کرده اند و تا پایان شهریور نیز برای ثبت نام موکب خود وقت دارند. پیش بینی می کنیم آمار ما به ۲ هزار ۵۰۰ موکب برسد. جانمایی همه موکب ها نیز برای اربعین تعیین شده است.

صحن عقیله بنی هاشم تا اربعین آماده می‌شود

وی در ادامه درباره آخرین وضعیت صحن عقیله بنی هاشم گفت: صحن عقیله بنی هاشم تا اربعین آماده می‌شود و زائران می توانند زیر سقف ها استراحت کنند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1022361

وب گردی

وب گردی