دستاوردهای پارک‌های علم و فناوری زمینه‌ساز تحقق اهداف علمی است

وزیر علوم با تأکید بر جایگاه علمی و رشد سریع ایران در میان کشورهای توسعه یافته، پارک‌های علم و فناوری را از جمله مجموعه‌های تاثیرگذار در زمینه‌ تحقق اهداف علمی دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در چهلمین نشست روسای پارک‌های علم و فناوری و مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم و صندوق نوآوری و شکوفایی که امروز (چهارشنبه) در محل این صندوق برگزار شد، گفت: در حال حاضر نگاه‌های مطلوبی در شرکت‌های دانش‌بنیان کشور وجود دارد که مجموع این نگاه‌ها و همکاری اعضای علمی می‌تواند در فرآیند به هم پیوسته‌ای به توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و علم و فناوری جدید کمک کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زمینه‌های مختلفی در کشور وجود دارد که نیاز به همکاری بخش‌های مختلف و ایده‌های جدید دارد و با کمک جمعیت فناور و جوانان کشور می‌توان طرح‌های جدید را پیاده‌سازی کرد، افزود: اگرچه فعالیت پارک‌های علم و فناوری سابقه طولانی‌ای ندارد اما دستاورهای آن‌ها در این مدت زمان، بسیار چشمگیر بوده و زمینه‌ساز تحقق اهداف علمی است.

وزیر علوم اظهار داشت: اکنون زمینه‌های علمی در کشور فراهم است و انگیزه به شکل‌های مختلفی وجود دارد برهمین اساس امیدواریم انتظارات مردم از مجموعه‌های علمی کشور نیز به خوبی برآورده شود.

غلامی در ادامه به جایگاه علمی کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروزه ایران در مقایسه با سایر کشورها در حوزه علمی جایگاه مطلوبی دارد و در میان کشورهای توسعه‌یافته نیز رشد سریعی داریم که امیدواریم در آینده بتوانیم جایگاه مطلوب‌تری را در حوزه علم و فناوری کسب کنیم.

در ادامه این نشست، تفاهم‌‌نامه همکاری وزارت علوم با صندوق نوآوری و شکوفایی در اجرای برنامه ملی گرنت فناوری، توسط مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی به امضا رسید.

همچنین تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه هرمزگان و پارک علم و فناوری این استان توسط علی‌اکبر شیخی رئیس دانشگاه هرمزگان و علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در حاشیه این نشست به امضاء رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022364

وب گردی

وب گردی