نتایج بررسی سوء استفاده از ارزهای تجهیزات پزشکی را گزارش می کنم

وزیر بهداشت گفت: یک هیات که شامل چهار کارگروه می شود، موضوع سوءاستفاده از ارزهای دولتی تخصیص یافته به واردات تجهیزات پزشکی در سال ۹۷ را بررسی می کنند و نتایج بررسی آنها به زودی اطلاع رسانی می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید نمکی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره شفاف نبودن وضعیت ارزهای دولتی تخصیص یافته به واردات تجهیزات پزشکی در سال گذشته به خبرنگاران گفت: وقتی به وزارت بهداشت رفتم، یکی از تکالیفی که رئیس جمهوری از من خواست شفاف سازی گردش های مالی در این وزارتخانه بود.

وی افزود: در رابطه با ارز دارو و تجهیزات پزشکی عدم شفافیت وجود داشت. وضعیت حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو ارز تجهیزات پزشکی که در سال ۹۷ تخصیص یافته بود، شفاف نبود و ما برای شفاف سازی این موضوع که چه کسانی ارزها را گرفته، چه چیزی وارد کرده، چقدر از آنها را در اختیار مراکز دولتی قرار داده اند و چقدر از آنها را ممکن است با ارز دولتی خریده و در اختیار مراکز خصوصی قرار داده باشند، هیاتی را تعیین کردیم.

نمکی ادامه داد: هیات تعیین شده برای شفاف سازی وضعیت ارزهای تخصیص یافته به واردات تجهیزات پزشکی، شامل پنج کارگروه می شود و چهار ماه است که فعالیت خود را شروع کرده و بعد از نهایی شدن بررسی‌های کارشناسی، گزارش آنها برای اطلاع رسانی به مردم منتشر خواهد شد.

ایران را به همه دنیا ترجیح می دهم

وزیر بهداشت درباره شایعات مبنی بر دوتابعیتی بودن خود گفت: این مساله کذب محض است. من نفس کشیدن در این سرزمین را به همه دنیا ترجیح می دهم.

وی، هدف از طرح موضوعاتی مثل دوتابعیتی بودن وزرا را تخریب دولت و خدمتگزاران عنوان کرد و افزود: اگر شما این حرف ها را با بعضی از بحث های دیگر که اکنون مطرح است کنار هم بگذارید، متوجه می شوید که هدف از طرح آنها چیزی جز تخریب دولت نیست.

نمکی، هدف خود و سایر وزرا در دولت دهم را خدمت به مردم عنوان کرد و درباره تاثیر طرح چنین شایعاتی بر روند کارهای وزرا گفت: کارهای بر زمین مانده در حوزه بهداشت و درمان زیاد است که باید وقت خود را صرف آنها کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022367

وب گردی

وب گردی