شروع مجدد قاچاق دام  به سمت عراق / احتمال افزایش قیمت دام زنده با ورود حجاج

 رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به شروع مجدد قاچاق دام به سمت عراق گفت: هر کیلوشقه گوسفندی بدون دنبه با افزایش ۲ هزار تومانی با قیمت ۹۳ تا ۹۴ هزار به مغازه دار و ۱۰۳ تا ۱۰۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی اصغر ملکی در باره آخرین تغییرات قیمت گوشت گوسفندی گفت: هر کیلوشقه گوسفندی بدون دنبه با افزایش ۲ هزار تومانی با قیمت ۹۳ تا ۹۴ هزار به مغازه دار و ۱۰۳ تا ۱۰۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.


وی در ادامه افزود: با توجه به گرمای شدید هوا، میزان تقاضا در بازار گوشت کاهش پیدا کرده و شاهد رکود هستیم.


رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به شروع مجدد قاچاق دام به خارج از کشورگفت: قاچاق دام تا حدودی منجر به تلاطم قیمت گوشت در بازار شده است و در حال حاضر برخی دلالان به سبب ورود حجاج و عید قربان دام‌های خود را در دامداری‌ها نگهداری می‌کنند تا بتوانند با قیمت‌های بهتری در بازار به فروش رسانند.

ملکی با بیان اینکه شرایط مراتع برای دام‌های مساعد است، گفت: با وجود بارندگی‌های اخیر و شرایط مساعد علوفه در صحرا و مراتع، دامداران می‌بایست تا حدودی قیمت دام بر مراتع را تعدیل دهند، در حالیکه آن‌ها به سبب خرید دام با دلار از سوی خریداران خارجی همچنان به عرضه دام با نرخ‌های بالا تمایل دارند.


وی گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو دام زنده را ۴۵ هزار تومان است، ولی براساس تجربه سال‌های قبل، همه ساله از چند روز مانده به عید قربان، قیمت دام زنده با نوساناتی در بازار روبرو می‌شود و خروج دام از مرز‌های غربی و جنوب به سمت عراق موجب می‌شود تا دامداران اقدام به فروش دام با نرخ‌های بالا در بازار کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022380

وب گردی

وب گردی