دبیرخانه پایش علمی در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران تشکیل شده است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: دبیرخانه پایش علمی در مازندران که مرکز آن در قائمشهر است، شکل گرفته و در همین راستا پایان‌نامه‌های دانشجویان باید در همان نظام موضوعات در سامانه پژوهشیار سوق داده شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد ساری، حسین منصوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در نشست مسئولان کانون بسیج اساتید استان مازندران درباره رسالت استادان بسیجی گفت: همه ما به عنوان استاد بسیجی مدیون امام(ره)، مقام معظم رهبری، خون شهدا و نظام هستیم و هرگز این موضوع را فراموش نخواهیم کرد.

وی افزود: کلید واژه امام خمینی(ره) مقاومت بود که بسیج حاصل همین تفکر است. چه آن زمانی که در جبهه و چه در سنگر علم و دانش حضور داشتیم، مقاومت رمز پیروزی بود. روح بسیج با مقاومت، فرهنگ قرآنی، نبوی، علوی و فاطمی آمیخته شده است و اگر غیر از این بود امروز آن عزتی که دنیا برابر عظمت ایران سر تسلیم فرود می‌آورد، حاصل نمی‌شد، ما عزت ایرانی و اسلامی خودمان را مدیون مقاومت هستیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران ادامه داد: انقلاب ما در سه بحث پدیداری، ماندگاری و تأثیرگذاری با هیچ انقلابی در دنیا قابل قیاس نیست؛ امروزه در تمام دنیا، انقلاب اسلامی فقط در قالب فرهنگ ایستادگی و مقاومت شناخته شده است.

منصوریان به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: ساختن تمدن ساده نیست و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب هدف را از مرحله خودسازی به جامعه‌پردازی و در ادامه تمدن‌سازی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام تمدن اسلامی را در قلب جاهلیت بنا کرد، افزود: تمدن‌سازی بحث ریشه‌داری است، تمدن از واژه مدنیت و فاصله‌گرفتن از جریان جاهلیت است، هرچه‌قدر فاصله از جاهلیت بیشتر باشد، به مدنیت نزدیک‌تر می‌شویم و هرچه این فاصله کمتر باشد، در دام جاهلیت گرفتار می‌شویم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با بیان اینکه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری منشور بی‌نظیری است که در سه بخش ویژگی‌های انقلاب، راه‌حل‌های انقلاب و نظام، هفت راهکار را ارائه می‌دهد که هرکدام در خور تأمل است، افزود: نکته کلیدی در این بیانیه این است که راه‌حل همه مشکلات در داخل کشور وجود دارد، نه بوسه‌زدن بر پنجه گرگ؛ راز موفقیت ما بوسه‌زدن بر پنجه گرگ یا زانوزدن برابر ظلم و ستم نیست؛ یکی از اهدافی که ما باید در چنین جلساتی دنبال کنیم، این است که چقدر می‌توانیم در این راستا گام برداریم.

منصوریان با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی تحولی در حوزه‌های پژوهشی در حال شکل‌گیری است، اظهار کرد: نظام و موضوعاتی که در سراسر کشور به وجود آمده است، خود یک پیام بزرگی دارد که ما در حال ورود به شناسایی، کشف و حل مشکلات جامعه هستیم و هر استانی موظف شده مسائل و مشکلات و چالش‌هایی را که در آن وجود دارد، پیگیری کند؛ البته این بدان معنا نیست که ما به سراغ دیگر موضوعات نرویم؛ اما اولویت ما طرح نظام موضوعات و دبیرخانه پایش علمی بوده که در تک‌تک استان‌ها شکل گرفته است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در ادامه عنوان کرد: دبیرخانه پایش علمی در مازندران که مرکز آن در قائمشهر است، شکل گرفته و در همین راستا پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع ارشد و دکتری باید در همان نظام موضوعات در سامانه پژوهشیار سوق داده شود، در غیر اینصورت پذیرفتنی نیست.

وی در خاتمه افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با هزار و ۴۲۰ نفر عضو هیئت علمی در همه گروه‌ها؛ ۳۸ هزار دانشجو در همه مقاطع مختلف، بیش از ۴۴ درصد دانشجویان کل استان را شامل می‌شود که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و این ظرفیت بالقوه‌ای است که تماماً در خدمت نظام خواهد بود؛ چراکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود نظام و ما نیز مدیون نظام هستیم؛ هرآنچه این دانشگاه امکانات دارد، برای نظام و انقلاب هزینه خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022390

وب گردی

وب گردی