پایین بودن سرانه تخت بیمارستانی در شهر مشهد

استاندار خراسان رضوی گفت: سرانه تخت بیمارستانی در استان شهر مشهد به نسبت شهرهای تهران و تبریز پایین است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در صدونهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در شهر مشهد درحال برگزاری است گفت: بیش از ۳۰ میلیون نفر در سال به مشهد مقدس می آیند که این افراد شامل زائران داخلی و خارجی هستند.

وی گفت: در ماه محرم، صفر، ایام عاشورا و اربعین، موج زائران در مشهد مقدس مشاهده می‌شود، به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی شرق کشور، خدمات مختلف بهداشت و درمان، دانشجویی، توسعه و غیره را به مردم ارائه می‌دهیم.

دارابی گفت: سلامتی اولین نیاز توسعه پایدار و رشد و بالندگی است و امیدواریم چالش‌ها و مشکلات نظام سلامت را تدبیر کنیم. زیرا در حال حاضر دشمن خارجی و استکبار جهانی وقتی نتوانست از طریق جنگ تحمیلی، انقلاب ما را به زانو در‌ آورد، تصمیم گرفته به وسیله جنگ اقتصادی برای مردم ما مشکل ایجاد کند.

در ادامه این جلسه، علیرضا رزم‌حسنی استاندار خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی به دلیل ویژه منحصر به فرد مورد توجه عالمیان است و مهم‌ترین دلیل آن این است که سالیانه بیش از ۳۰ میلیون زائر برای زیارت به مشهد سفر می‌کنند و بیش از ۳ میلیون زائر خارجی و ۵۰۰ هزار نفر اتباع مقیم در استان داریم .جمعیت استان خراسان رضوی ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است و همواره ۲ میلیون جمعیت شناور در سال وجود دارد.

سالیانه بیش از ۳۰ میلیون زائر برای زیارت به مشهد سفر می‌کنند و بیش از ۳ میلیون زائر خارجی و ۵۰۰ هزار نفر اتباع مقیم در استان داریم

وی با اشاره به مرزهای جغرافیایی گسترده استان خراسان رضوی گفت: داشتن بیش از ٧٠٠ کیلومتر مربع با افغانستان فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی است و صادرات ٢ میلیارد دلاری به افغانستان داریم امیدواری بتوانیم به صادرات بیش از یک میلیارد دلار به ترکمنستان برگردیم .

وی افزود: سرانه تخت بیمارستانی در مشهد نسبت به سایر دانشگاه‌های تیپ اول مثل فارس و شیراز و تبریز و اصفهان پایین تر است.

رزم حسینی بیان کرد: در چهل سال انقلاب در کام اول اقداماتی را انجام دادیم و در حوزه امنیتی وضعیت خوبی در منطقه داریم و قدرت دفاعی ما قابل توجه است و در حوزه سیاست کمتر کشوری شبیه ایران در منطقه داریم که سران کشور با انتخابات منتخب شوند.

استاندار خراسان رضوی گفت: در همه زیرساخت شاخص‌های خوبی در مورد دسترسی به آب و برق داریم و ٨۵ درصد روستاییان از گاز برخوردار هستند و بیشتر روستاها خانه بهداشت دارند اما غفلت‌های در حوزه روستایی داریم امروز جامعه شهری برعکس آغاز انقلاب ٧۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

جمعیت استان خراسان رضوی ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است و همواره ۲ میلیون جمعیت شناور در سال وجود دارد

رزم حسینی حاشیه نشینی را یکی از معضلات کشور دانست و گفت: امروز ٢۵ میلیون ایرانی و ٣٠ درصد جمعیت مشهد در حاشیه شهرها سال هستند و این نتیجه برخی اشتباهات بوذه و موجب شده جامع روستایی از کارآفرینی فاصله گرفته است.


وی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب گفت: امروز گام دوم انقلاب را رهبری معظم ابلاغ بیان کرده اند که بر اساس این بیانیه اقتصاد و عیوب ساختاری موجب شده با چالش‌های روبه رو شویم و نتوانستیم اقتصاد را ارتقا دهیم و دشمنان نیز با تحریم‌ها به دنبال تضعیف پایه‌های انقلاب با فشار اقتصادی هستند و نخبگان کشور با انجام کارهای میانبر می‌توانند کشور را از تحریم عبور دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022394

وب گردی

وب گردی