جزئیات جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با محوریت مطالبات دانشگاه آزاد از بنیاد شهید

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی جزئیاتی از جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص مطالبات دانشگاه‌ آزاد اسلامی از بنیاد شهید را ارائه کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره وصول مطالبات دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌ها از بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: روز سه‌شنبه 1 مردادماه جلسه‌ای به منظور وصول مطالبات دانشگاه ها از بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی با بیان اینکه براساس قانون، بخشی از شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر توسط بنیاد شهید پرداخت می شود، اظهار داشت: از سال 92 تاکنون از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران مبلغ اندکی به دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت شده، اما با توجه به ارزش والای خانواده شهدا و ایثارگران برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه کوچک‌ترین خللی در روند تحصیلی این عزیزان وارد نکرده است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه میزان طلب این دانشگاه از بنیاد شهید هزار و 600 میلیارد تومان است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی است که هیچ بودجه دولتی دریافت نکرده و دارای حدود 100هزار عضو هیأت علمی و کارمند است که باید از محل درآمد خود حقوق آنها را پرداخت کند. از این رو این مبلغ برای دانشگاه بسیار حائز اهمیت است. در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی این موضوع مطرح و بنیاد شهید ضمن قبول بدهی خود، موظف به پرداخت آن شد.

حیدری با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی چهار راهکار به بنیاد شهید برای پرداخت مطالبات خود به دانشگاه ها ارائه داد، گفت: صدور اوراق خزانه از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای پرداخت مطالبات و تهاتر املاک مازاد بنیاد شهید که از نظر سندی دچار مشکل نباشند، از جمله راهکارهای ارائه شده بود.

وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی، دولت مکلف است از طریق واگذاری ها، بدهی سازمان‌های زیرمجموعه خود را پرداخت کند، خاطرنشان کرد: از این رو در اختیار قرار دادن واگذاری‌هایی از طریق سازمان خصوصی‌سازی برای پرداخت بدهی، یکی دیگر از راهکارهای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: آخرین راهکار این است که دولت محترم در بودجه بنیاد شهید ردیفی را برای پرداخت مطالبات در نظر بگیرد.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: این جلسه برای نخستین بار برگزار شد تا ضمن وصول مطالبات دانشگاه ها، خدمات بهتری به دانشجویان شاهد و ایثارگر ارائه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022395

وب گردی

وب گردی