تأکید بر صرفه‌جویی و دقت نظر در پیش‌بینی درآمد و کاهش هزینه در بودجه‌ریزی دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان تقدم تأمین اعتبار و درآمد بر هزینه‌ها و اقدامات مالی را از نکات اصلی و اساسی در پیش بینی بودجه دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد استان لرستان درباره موارد مورد توجه در بودجه دانشگاه، گفت: با توجه به شرایط جدید حاکم بر این دانشگاه، چند اصل مهم و اساسی در بودجه ریزی مورد تأکید قرار گرفته که اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری، تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین آنهاست.

وی کیفی سازی آموزش، انضباط مالی، مدیریت هزینه‌ها، کاهش 20 درصدی هزینه های جاری، استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های واحدهای دانشگاهی، تحقق شعار دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر انتخاب اول داوطلبان در سال 1404 را از دیگر اولویت‌های بودجه نویسی این دانشگاه عنوان کرد.

دکتر بهاروند تقدم تأمین اعتبار و درآمد بر هزینه‌ها و اقدامات مالی را نکات اصلی و اساسی در پیش بینی بودجه دانست و افزود: این موضوع با توجه به کاهش نسبی دانشجو و درآمد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع اصل صرفه جویی و دقت نظر در پیش بینی درآمد و کاهش هزینه مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به تغییر سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: براساس تصمیم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سال مالی این دانشگاه از سال شمسی به سال تحصیلی تغییر پیدا کرده که این موضوع زمینه ساز مدیریت مالی و نقدی می شود و فرصت خوبی را برای پایه ریزی بودجه به شکل درست و اصولی فراهم می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان افزایش درآمدهای غیرشهریه ای را مورد تأکید قرار داد و افزود: هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید متناسب با پتانسیل و امکانات موجود، منابع درآمدی غیرشهریه ای خود را افزایش دهند، به طوری که 10 درصد از درآمد کل دانشگاه باید از این طریق فراهم شود.

دکتر بهاروند استفاده حداکثری از زمین‌های کشاورزی، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، فعال سازی امکانات ورزشی، راه اندازی مدارس ورزشی، استفاده بهینه از ظرفیت خوابگاه ها، توسعه فعالیت های پژوهشی و ... را از جمله راهکارهای ایجاد منابع درآمدی غیرشهریه ای نام برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022403

وب گردی

وب گردی