ایجاد سامانه شفافیت بودجه‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها ضروررت دارد

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ضمن تاکید بر لزوم شفافیت بودجه‌های پژوهشی، گفت: ایجاد سامانه‌ای که در آن «جزئیات تخصیص بودجه‌های پژوهشی» لحاظ شود؛ می‌تواند گام نخست برای شفافیت باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر لزوم شفافیت در حوزه پژوهش تاکید کرد.

رستمی در پیامی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، نوشت: بحث‌های قابل تاملی که اخیرا در دانشکده علوم اجتماعی ناظر به برخی رانت‌های پژوهشی شکل گرفته است یک شمشیر دولبه است. لبه‌ی کُند آن، که اکنون کمتر مورد توجه واقع شده، ممکن است سبب بی‌اعتمادی مردم نسبت به جامعه دانشگاهی کشور شود که باید برای آن راهی جست. اما لبه دیگر آن فرصت شفاف سازی است که برای جامعه‌ی دانشگاهی فراهم شده است.

وی همچنین تاکید کرد: بدنه متعهد علمی کشور به عنوان موتور پیشران پیشرفت کشور باید مطالبه‌گر شفافیت باشد و برای پیشبرد این گفتمان، لازم است شفافیت را از خود شروع کند.

رستمی ادامه داد: ایجاد سامانه‌ای که در معرض قضاوت همه بدنه دانشگاهی کشور قرار گیرد و در آن جزئیات تخصیص بودجه‌های پژوهشی لحاظ شود؛ می‌تواند گام نخست برای این موضوع باشد. مسئله‌ای که می‌تواند با افزایش اعتماد، برای دانشگاه سرمایه‌ی اجتماعی نیز بیافریند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022428

وب گردی

وب گردی