اولین نشست دوره‌ای مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان مازندران برگزار شد

اولین نشست دوره‌ای مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان مازندران با موضوع واکاوی وضعیت فعلی بسیج اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد ساری، اولین نشست دوره‌ای مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان مازندران با موضوع واکاوی وضعیت فعلی بسیج اساتید در روز چهارشنبه دوم مرداد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.

در ابتدای جلسه حسین منصوریان رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان مازندران گفت: ما در همه عرصه‌های کشوری و جهانی مدیون امام راحل و مقام معظم رهبری و نظام هستیم و اگر به این مهم تردید و یا شکی داشته باشیم حضورمان در این جلسات اشتباه است.

وی افزود: مقاومت کلیدواژه امام راحل بود و بسیج و روحیه بسیجی حاصل همین تفکر و کلیدواژه است و این فرهنگ، فرهنگی نبوی و قرآنی است و اگر این نبود، عزت ایرانی و اسلامی فعلی کشور در سطح جهانی وجود نداشت.

رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان مازندران ادامه داد: انقلاب کشور از سه بعد با هیچ انقلابی قابل قیاس نیست، اولین بعد آن پدیداری بودن انقلاب، دومین بعد آن ماندگاری و سومین بعد آن تأثیرگذاری است و امروز این انقلاب در گوشه و کنار دنیا فقط و فقط در قالب فرهنگ مقاومت شناخته‌شده است.

منصوریان با اشاره به بیانیه گام دوم اضافه کرد: ساختن تمدن نوین اسلامی کار بسیار سختی است و باید دست‌به‌دست هم دهیم تا این مدنیت و فاصله از جریان جاهلیت را در کشور بنا کنیم.

عباس‌تبار مسئول بسیج اساتید استان در ادامه این نشست گفت: تقوا و عدم وابستگی به دنیا عامل رسیدن به خیر است.

مسئول بسیج اساتید استان مازندران افزود: اساساً هر اندیشه و جریانی که قصد دوام و پایداری داشته باشد، به اصولی نیازمند است که از اصلی‌ترین آن‌ها پیدایی، پویایی و پایایی است. جریان فکری بسیج اساتید هم با عنایت به همین سه اصل به این مرحله رسیده است. پیدایی تفکر بسیج و دستگاه فکری بسیج اساتید کل کشور باارزش‌های انقلاب و منویات حضرت امام و اصول اصلی و ناب اسلام شکل‌گرفته است.

عباس‌تبار افزود: در مرحله پویایی، این جریان با تفکر فقه اجتهادی حکمت‌مدار به جایگاه فعلی خود رسیده است که بعد از ۴۰ سال به اقتدار کنونی خود رسیده است. در مرحله پایایی نیز باید به شاهکار مقام معظم رهبری اشاره کرد که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را در دهه دوم انقلاب ابلاغ نمودند و الآن نیز کشور در مرحله سوم این اصول قرار دارد.

مسئول بسیج اساتید استان مازندران تأکید کرد: بازخوانی این جریان نسبت به اندیشه‌ها، عملکردها و داشته‌های خود در بسیج اساتید کل کشور از اصلی‌ترین مباحث موجود در فضای سازمانی است که همین دلیل فلسفه تشکیل این جلسه است.

عباس‌تبار با اشاره به موقعیت حساس بسیج در کشور اضافه کرد: اقتدار کنونی کشور باعث شده است که دشمنان کشور و اهم آن دشمنان خارجی تلاش کنند تا این اقتدار را به هر نحوی کمرنگ کنند و وظیفه اصلی ما حفظ این اقتدار است. همچنین ضعف برخی از مدیران کشوری و تلاش ناامیدکننده دشمنان داخلی و خارجی در از بین بردن وحدت کشور باعث حساسیت بیشتر فعالیت بسیجیان در کشور می‌شود.

عباس‌تبار در پایان افزود: ما اساتید در دانشگاه‌ها باید امید را به دانشجویان تزریق نماییم تا این سربازان کشور در آینده بتوانند قدم‌های مهمی برای موفقیت کشور بردارند و بسیج اساتید به‌عنوان امامت این جامعه باید در درست طی شدن گام دوم انقلاب تمام تلاش خود را انجام دهد.

در ادامه غلام‌رضا ضابط‌پور معاونت بررسی و تحلیل بسیج اساتید استان مازندران ضمن بیان اخبار و تحلیل‌های مهم کشور در زمینه مسائل سیاسی بیان داشت: یکی از وظایف بسیج اساتید در کشور مطالبه‌گری است و این مهم در کشور بدون وجود داده‌ها امکان‌پذیر نیست. این داده‌ها باید توسط معاونت‌های بررسی و تحلیل در کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان مازندران جمع‌آوری شود.

سید علی حسینی معاونت نیروی انسانی بسیج اساتید استان مازندران در این نشست بیان داشت: حضور میدانی و انقلابی همه اساتید انقلابی در کشور به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای پایداری این انقلاب است.

حسینی افزود: اولویت اساتید دانشگاهی باید حل مسائل دانشگاهی و شهرستانی باشد و توقع هم بر این است اساتید انقلابی در اسرع وقت به حل این مسائل بپردازند.

گفتنی است، در پایان نیز مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان مازندران به بیان نظرات، پیشنهاد‌ها، انتقاد‌ها و گزار‌ش‌هایی از کانون‌های حوزه فعالیت خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022440

وب گردی

وب گردی