بازدید از مراکز هسته‌ای در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار گرفت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به کلنگ‌زنی فاز دوم نیروگاه اتمی بوشهر در ماه آینده گفت: هیأت رئیسه این کمیسیون مصوب کرد که بازدید از مراکز هسته‌ای در دستورکار قرار گیرد.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز ، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، درباره کلنگ‌زنی فاز دوم نیروگاه اتمی بوشهر در ماه آینده و با کمک روس‌ها گفت: این موضوع گام مبارکی است زیرا جمهوری اسلامی ایران مصمم است تا مراکز هسته‌ای تولید برق خود را گسترش دهد.

وی افزود: اجرای فاز دوم نیروگاه اتمی بوشهر مبنای قانونی دارد، چرا که مجلس دولت را ملزم کرده است که تا 20 هزارمگاوات برق با استفاده از انرژی هسته‌ای تولید کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: تاکنون هزار مگاوات برق هسته‌ای وارد مدار شده و 19 هزار مگاوات هنوز اجرایی نشده است، اما تا 20 هزار مگاوات که مصوبه مجلس است فاصله داریم.

نقوی‌حسینی گفت: قرار است تا ماه آینده کلنگ فاز دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر بر زمین زده شود.

وی عنوان کرد: صبح امروز هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی موضوع فاز دوم نیروگاه اتمی بوشهر بحث شد و قرار بر این شد بازدید از مراکز هسته‌ای در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار گیرد و به زودی این بازدیدها هم محقق خواهد شد.

کد خبر: 1022451

وب گردی

وب گردی