ویزیت آنلاین سیل‌زدگان توسط کمیته سلامت در حوادث دانشگاه آزاد اسلامی

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیماران مناطق سیل‌زده برای نخستین بار از تخصص پزشکان بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی با روش دوراپزشکی (تله مدیسین) بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محسن نفر در بازدید از گروه‌های جهادی «کمیته سلامت در حوادث دانشگاه آزاد اسلامی» که در مناطق سیل‌زده خوزستان حضور دارند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای وقوع سیل در کنار مردم بوده و به حرکت جهادی خود پس از گذشت ماه‌ها از بحران سیل، ادامه می‌دهد.

وی ارائه خدمات درمانی پزشکی، پیراپزشکی، دامپزشکی، روان‌شناسی و رفع مشکلات مردم مناطق با تحقیق و پژوهش و در کنار مردم بودن را از اهداف مهم این کمیته اعلام کرد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار، این کمیته در مناطق سیل‌زده استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان از دوراپزشکی (تله مدیسین) استفاده کرده است که در این روش بیماران مناطق سیل‌زده از تخصص پزشکان متخصص بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌مند شده‌اند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در این روش، بیمار به تشخیص پزشک عمومی حاضر در منطقه، با پزشک متخصص ارتباط زنده و آنلاین برقرار می‌کند و بیمار به صورت غیرحضوری توسط پزشکان متخصص ویزیت می‌شود.

نفر در ادامه از روستاهای عماشیه 1، شری مری و یکاویه از توابع شهرستان باوی استان خوزستان بازدید و ضمن گفت‌وگو با مردم این مناطق، در جریان جزئیات روند خدمت‌رسانی قرار گرفت.

در این بازدید مردم ضمن ابراز و اعلام خوشحالی از حضور کمیته سلامت دانشگاه آزاد اسلامی، از توجه ویژه این دانشگاه به مردم مناطق سیل‌زده تشکر کردند.

بعد از بازدید از مناطق و روستای تحت پوشش، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه حجت‌الاسلام فرج‌الله براتی و علیرضا تقیان دشت بزرگ رئیس و معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، با حضور در بیمارستان گلستان اهواز در نشستی با رئیس این بیمارستان، درخصوص ارتقای فیلد بالینی دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در بیمارستان‌ها تبادل نظر و رایزنی‌های لازم صورت گرفت.

فعالیت پزشکی و پیراپزشکی کمیته سلامت دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای مرداد در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده مسجدسلیمان آغاز شده و تا 10 مردادماه ادامه خواهد داشت.

کمیته سلامت دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خود را از 20 تیرماه سال جاری در استان لرستان آغاز کرده، در حال حاضر در استان خوزستان حضور دارد و در پایان به استان گلستان خدمت‌رسانی کرده و حرکت جهادی خود را در این مناطق ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1022464

وب گردی

وب گردی